РЕЗОЛЮЦІЯ КОНГРЕСУ ОСВІТЯН ДОНЕЧЧИНИ
Про
забезпечення нової якості освіти Донеччини через упровадження в
практику роботи навчальних закладів інноваційних аспектів методичної,
управлінської, педагогічної діяльності та моніторингу її
результативності
Беручи
до уваги нові проєвропейські Державні Закони й законопроекти «Про
освіту», «Про вищу освіту», «Про післядипломну освіту», «Про науку і
наукову діяльність», «Концепцію розвитку освіти України на період
2015-2025 років» та ін., що вимагають модернізації освіти та її
організації відповідно до світових тенденцій, апробації та впровадження
інноваційних педагогічних систем, пошуку ефективних шляхів підвищення
якості освітніх послуг, забезпечення безперервності освіти;
Ураховуючи,
що якість освіти є однією з центральних ідей Болонського процесу і
неодмінною умовою інтеграції освіти України в Європейський освітній
простір;
Зважаючи на те, що місією сучасної післядипломної освіти в
Україні є підготовка педагогів для об’єднаної Європи ХХІ ст. за єдиною
шкалою загальнолюдських цінностей і з урахуванням національних
особливостей, що є осердям модернізаційних та інноваційних процесів
педагогічної освіти в сучасному європейському просторі;
У зв’язку з
тим, що цілісний компетентісно орієнтований простір регіональної
освітипередбачає тісну і плідну взаємодію Донецького облІППО з
суб’єктами освіти області: міськими та районними МК, МЦ; МО педагогів,
освітніми навчальними закладами: ДНЗ, ЗНЗ, ПНЗ, а також ВНЗ,
громадськими організаціями та ін. – тобто регіональна система
неперервної освіти має діяти як єдиний механізм на основі субординації,
взаємозв’язку й координації всіх структурних елементів на основі
затверджених єдиних освітніх стандартів із взаємним доповненням різних
форм навчання,
педагогічна спільнота Донеччини вважає за необхідне:
- Підтримувати Державні освітні реформи відповідно до нових законів і законопроектів.
- Спрямовувати освітній процес у навчальних закладах Донецької області в 2015-2016 н. р. на формування громадянина і патріота України, який усвідомлює свою належність до українського народу, дбає про збереження та збагачення українських культурно-історичних традицій, здатний брати участь у суспільно-політичному житті, відстоювати свої права і свободи, висловлювати свою позицію та впливати на життя громади через активну діяльність, негативно ставитися до будь-яких проявів насильства й акцентувати увагу на небезпеку розв’язання внутрішньополітичних суперечностей та конфліктів усередині країни не політичними засобами, а засобами зброї, війни чи сили.
- Розробити й упровадити у виховний процес закладів освіти технологію виховання учнів як суб’єктів соціальної, духовної, економічної та політичної сфери життя громадянського суспільства.
- Передбачити й запровадити в роботу навчальних закладів обов’язковий моніторинг психо-емоційного стану дітей і педагогів з наступним психо-реабілітаційним супроводом шляхом упровадження системи цільових реабілітаційних заходів з урахуванням особливостей регіону.
- Сприяти широкому впровадженню новітніх технологій автоматизації обробки інформації та створення на цій основі банку даних про стан кожної дитини (фізичний, психічний та ін.) для планування навчальних навантажень, розробки індивідуальних програм для саморозвитку й самоосвіти.
- Забезпечувати системне підвищення якості дошкільної й початкової освіти регіону у відповідності до Державних стандартів – на основі впровадження інноваційних технологій з метою набуття дитиною життєвих компетенцій в різних видах діяльності.
- Сприяти оновленню системи методичної й навчально-виховної роботи шляхом організації «Школи учителя 4 класу» на основі аналізу діяльності «Школи учителя 1 класу», «Школи учителя 2 класу», «Школи учителя 3 класу» та внесення відповідних коректив у роботу вчителів з урахуванням відсутності підручників 4-х класів.
- Забезпечити формування технічно й технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства, до професійного самовизначення; вироблення навичок творчої діяльності, виховання культури праці, здійснення допрофесійної та професійної підготовки за бажанням і з урахуванням індивідуальних можливостей.
- Удосконалювати систему роботи літніх мовних таборів, започаткувати створення обласного банку відповідного навчально-методичного забезпечення.
- Створювати умови для безперервного зростання фахової майстерності, методичної компетентності вчителів, рівня їх самоосвітньої діяльності через активну участь у різноманітних міжкурсових, міжатестаційних заходах.
- Осучаснити систему психолого-педагогічного супроводу підготовки обдарованих дітей до участі у різноманітних учнівських олімпіадах, турнірах, конкурсах різного рівня тощо.
- Удосконалити науково-методичний та організаційний супровід підвищення ролі й статусу творчих учителів у педагогічних колективах і підготовки педагогів, які мають бажання та спроможність взяти участь у фахових конкурсах.
- Оновити обласний банк даних щодо базових навчальних закладів за основними напрямами дошкільної та загальної середньої освіти.
- Забезпечити інтеграцію науки, методичного супроводу та практичної педагогічної діяльності.
Освітяни
Донеччини впевнені, що лише комплексне вирішення питань підвищення
якості освіти Донеччини на засадах інновацій та моніторингу,
забезпечуючи неперервну освіту та здійснюючи практичну реалізацію
освітньої політики як пріоритетної функції держави, забезпечить
інноваційний розвиток якісної освіти регіону.
Закликаємо всіх
небайдужих долучитися до активної реалізації освітніх реформ заради
майбутнього Донецької області, на користь України.
Немає коментарів:
Дописати коментар