МОДЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ В КОНТЕКСТІ НОВОГО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ»

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра менеджменту освіти
Науково-методичний центр менеджменту освіти та педагогічних інновацій
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації – моніторинг – якість»
 World Café для управлінців

МОДЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
В КОНТЕКСТІ НОВОГО ЗАКОНУ УКРАЇНИ  «ПРО ОСВІТУ»
 для керівників ЗНЗ області
Дата проведення:         17.08.2015,
Час проведення:                        12.15-13.45
Місце проведення:         Красноармійськ, педагогічне училище

МЕТА: Створення передумов модернізації шкільної освітньої системи через впровадження інноваційного аспекту в управлінську діяльність.
ЗАВДАННЯ:
1. Розглянути концептуальні засади нової редакції Закону України «Про освіту».
2. Сприяти цілісному усвідомленню і сприйняттю нових векторів державної освітньої політики.
3. Мотивувати керівників ЗНЗ до вироблення в них ціннісного ставлення до змін, що відбуваються в освітній політиці держави.
4. Надати можливість адаптувати зміни в законодавчій базі освіти до практичної діяльності через побудову ідеальної моделі української школи.
5. Сформувати з числа учасників заходу колектив лідерів освітніх змін.
КЛЮЧОВА ДУМКА: «... ніякого страху перед майбутнім і ніякого благоговіння перед минулим! Тільки так у Вас є хоч якісь можливості!» (Генрі Форд з книги "Моє життя і моя справа".
ПРОГРАМА ОБГОВОРЕННЯ:
столу
Вектори змін
Проблемне питання
Модератор
1
Структура шкільної освіти5+4+3 або формальна, неформальна, інформальна?
Іванов Сергій Юрійович, директор Хрестищенської ЗОШ І-ІІІ ст.
2
Зміст освітиКурикулярна реформа або чого хочуть замовники освітніх послуг?Бабенко Оксана Анатоліївна, директор Слов’янського педагогічного ліцею
3
Інформатизація освітиE-Ukraine. Інформаційне сус­пільс­тво: бути чи не бути?
Луценко Олена Геннадіївна, заст. директора Слов’янської  ЗОШ № 16
4
Професійний розвиток вчителяДемонополізація системи післядипломної освіти або Що? Де? Коли?Рульова Надія Григорівна, директор Слов’янської ЗОШ № 10
5
Фінансово-господарчий механізмФінансова реформа або за ким в освіті «ходять гроші»?
Мелешко Лілія Анатоліївна, директор Билбасівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Відповідальна: Пасечнікова Л.П. завідувач кафедри менеджменту освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук

Спільна резолюція
за роботою Word Cafe для управлінців з теми:
Модель української школи в контексті
нової редакції Закону України «Про освіту»
(проект)
Обговоривши науково-теоретичні та практичні проблеми щодо створення моделі української школи в контексті нової редакції Закону України «Про освіту», учасники Word Cafe відзначають, що «духовним стрижнем» шкільної освіти в Україні має бути ідея свободи. Ніяких змін на краще не буде до того часу, поки ми не навчимося задіювати ресурс свободи як єдину можливість динамізувати розвиток освітньої системи. Школа має стати територією свободи, де свобода педагогічної думки і дії є головним "секретом" успіху.
Учасники Word Cafeвважають за необхідне рекомендувати:
  1. Створити умови для дотримання європейських стандартів щодо загальної тривалості навчання у школі, тривалості навчального року та структури освіти, з передбаченням можливості для вибору учнями індивідуальних освітніх траєкторій із різною тривалістю навчання.
  2. Підтримувати перезавантаження змісту освіти через розробку системи постійного оновлення курикулуму, утвердження нової філософії побудови змісту освіти, свободи вибору індивідуальної освітньої траєкторії тощо.
  3. Ініціювати широке застосування е-освіти в Україні, стимулювати і заохочувати педагогів і керівників шкіл, які активно використовують в практичній діяльності новітні інформаційні продукти.
  4. Усунути демонополізацію системи професійного розвитку учителя та керівника школи, запроваджуючи принцип «кошти на професійний розвиток йдуть за вчителем», і, стимулюючи вільний вибір курсів педагогами за власними потребами.
  5. Змінити існуючу схема розподілу коштів, яка не є прозорою і не є ефективною, скориставшись наявним досвідом європейських країн для запровадження схеми: «кошти йдуть за учнем» і системою «соціальний ваучер».
  6. Створити спільноту керівників загальноосвітніх навчальних закладів – лідерів у запровадженні нової державної освітньої політики.

Немає коментарів:

Дописати коментар