ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання
Відділ суспільних дисциплін
Відділ української мови та літератури
Відділ гуманітарної освіти
Відділ культури та естетики
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації - моніторинг якість»
Методичний парад
«ДОСВІД – ДЖЕРЕЛО МУДРОСТІ»
для методистів МК(МЦ), які відповідають за предмети суспільно-гуманітарного циклудля керівників МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін
Дата: 21.08.2015
Початок роботи: 10.30
Місце проведення: м. Слов’янськ, ЗОШ № 17
ПЛАН ЗАХОДУ
Вступне слово:1. Кондратенко Олександр Володимирович, кандидат історичних наук, доцент кафедри
суспільно-гуманітарних дисциплін Дон.облІППО
Тема доповіді:
«Національно-патріотичне виховання як фактор суспільної солідарності»
2. Михальова Світлана Володимирівна, учитель історії та правознавства Краматорської ЗОШ I-III ступенів № 22 з профільним навчанням
Майстер-клас:
«Формування громадянських якостей у системі профільної правової освіти (на прикладі уроку за темою «Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні»)»
Робота в секціях
СЕКЦІЯ І
«Умови розвитку патріотизму як найважливішої
духовно-моральної та соціальної цінності»
1. Гранкіна Оксана Валентинівна, учитель української мови та літератури, учитель-методист Краматорської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8
Проект:
«Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього…»
2. Сиротенко Валерій Павлович, кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «СДПУ»
Доповідь:
«Проблематика творів, народжених «Майданом»»
3. Філіпенко Тетяна Михайлівна, учитель історії та правознавства Курахівської гімназії „Престиж”,
Заслужений учитель України
Савчук Олег Анатолійович, учитель історії та правознавства Краматорської української гімназії
Майстер-клас:
«Урок історії України за темою «Проголошення незалежності України. Розпад СРСР»»
4. Півень Володимир Федорович, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української філології та методики викладання іноземних мов ПВНЗ «КЕГІ»
Доповідь:
«Сучасна література для дітей та юнацтва як засіб формування етнонаціональних світоглядних засад»
СЕКЦІЯ ІІ
«Формування критичного мислення учнів
засобами дисциплін філологічного циклу»
1. Козієва Віталіна Вікторівна, учитель російської мови та зарубіжної літератури Іверської ЗОШ І-ІІІ ступенів Олександрівського р-ну, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист
Майстер-клас:
«Інтерпретація вирішення проблеми сенсу життя людини в часовому та полікультурному просторі (на прикладі трагедії Йоганна Вольфганга фон Ґете «Фауст» та екранізації«алхіміка сюрреалізму» Яна Шванкмайєра)»
2.
Попова Тетяна Юріївна, учитель української мови та літератури, світової
літератури Верхньоторецької ЗОШ І-ІІІ ст. Ясинуватського
району,Заслужений учитель України
Майстер-клас:«Використання кроссенсів на уроках гуманітарного циклу»
3. Бодик Остап Петрович, кандидат філологічних наук, доцент, зав. кафедри СГДМВ Дон. облІППО
Доповідь:
«Гумористичне тло українських прислів’їв і приказок»
4. Онопко Тетяна Василівна, учитель англійської мовиКраматорської ЗОШ № 10 з профільним навчанням, керівник творчої групи «Сутність створення і проведення майстер-класу»
Майстер-клас:
«Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови»
АНОНС ВИСТУПУ
Гранкіної Оксани Валентинівни
учителя української мови та літератури
Краматорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8
Професійне кредо | Бути найрозумнішим у світі – неможливо, прагнути стати кращим – похвально, нести світло в натовп – необхідно… Ісаак Сталь |
Сфера педагогічних інтересів |
Виховання духовно здорової,творчої та конкурентоспроможної особистості, робота з обдарованими учнями (поети-аматори)
|
Контактний телефон |
+380668705084.
|
Електронна адреса |
sana02031979@mail.ru
|
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
Опис виступу
| |
Назва | Проект «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього…». Категорія слухачів: учителі, керівники ШМО |
Категорія слухачів | Заступники директорів з НВР |
Мета | Створення нової ефективної системи патріотичного виховання, яка забезпечить оптимальні умови розвитку патріотизму як найважливішої духовно-моральної та соціальної цінності, надасть можливість сформувати у школярів активну життєву позицію, певний рівень відповідальності щодо вірності Батьківщині, потребу в духовно здоровому способі життя |
Короткий зміст |
Пропонуємо рольовий
практико-орієнтований довготривалий міжпредметний проект із відкритою
координацією, учасниками якого можуть бути учні 1- 4, 5- 7, 8- 9, 10-11
класів, педагогічний колектив, батьки учнів, волонтери, психологи.
Умовою ефективності є використання інноваційних технологій, які
передбачають позицію педагога як фасилітатора, а учня/вихованця як
активного співтворця навчально-виховного процесу. Така позиція
формується завдяки системному використанню міжпредметної інтеграції,
інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій, а також умов
для самопізнання особистості учня у навчально-виховному процесі
|
АНОНС ВИСТУПУ
Михальової Світлани Володимирівни
учитель
історії та правознавства Краматорської загальноосвітньої школи I-III
ступенів № 22 з профільним навчанням Краматорської міської ради
Донецької області
Професійне кредо | Робити добро легко! |
Сфера педагогічних інтересів |
Педагогічний
супровід підготовки обдарованих учнів до участі у Всеукраїнській
олімпіаді з правознавства; участь у чесько-українському проекті
«Формування громадянськості в школах України: європейський вимір»;
організація проектної діяльності учнів соціальної спрямованості
|
Контактний телефон |
050-169-86-20
|
Електронна адреса |
svmhek@mail.ru
|
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
http://svmihaleva.blogspot.com/p/blog-page.html
|
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Формування громадянських якостей у системі профільної правової освіти (на прикладі уроку за темою «Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні»)» |
Категорія слухачів | Методисти та керівники МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін |
Мета | Розповсюдження педагогічного досвіду Михальової С.В., переможця ІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» з номінації «Правознавство», провідною ідеєю якого є виховання свідомих громадян, патріотів України на формування в учнів ціннісно-правових орієнтацій, правових переконань, умінь реалізовувати правові знання в повсякденному житті |
Короткий зміст |
Під
час майстер-класу продемонстровані можливості використання курсу
«Правознавство» у вихованні в молоді патріотизму, громадянської
активності та відповідальності. Учителем застосовуються інноваційні
методи та прийоми навчання, зокрема:
- на етапі мотивації з метою емоційного впливу на учнів використані мотиватори;
-
на етапі осмислення нових знань, виробки навчальних вмінь та навичок,
емоційно-ціннісних орієнтацій – кооперативне навчання, самостійна робота
із правовими джерелами та ін.
|
АНОНС ВИСТУПУ
Козієвої Віталіни Вікторівни
вчитель російської мови та зарубіжної літератури Іверської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Інтерпретація вирішення проблеми сенсу життя людини в часовому та полікультурному просторі на прикладі трагедії Гете «Фауст» та екранізації сюрреаліста Яна Шванкмайєра» |
Категорія слухачів | Вчителі зарубіжної літератури |
Мета | На прикладі порівняльного аналізу трагедії Гете «Фауст» та екранізації сюрреаліста Яна Шванкмайєра показати можливість ефективної реалізації актуальних освітніх та виховних завдань; осучаснення навчального процесу, враховуючи потреби та смаки сучасних учнів; збагачення духовного і естетичного досвіду школярів |
Короткий зміст |
Умiння
аналiзувати й iнтерпретувати художнiй текст ‒ одне з найважливiших
специфiчних умiнь учителя-словесника. Воно полягає у здатностi
вчителя-практика донести результати цiєї iнтерпретацiї до учня, навчити
школяра аналiзувати й iнтерпретувати самостійно. Адже для школяра цей
шлях ‒ завжди маленьке відкриття. Саме тому вчитель-практик щиро радiє,
коли учень раптом пропонує свiй, оригiнальний шлях аналiзу та
iнтерпретацiї художного тексту, передовсiм такий, до якого не додумався
сам учитель. На нашу думку, подiбна спiльна дiяльнiсть, спiвпраця
вчителя i учня є неодмiнним атрибутом справжньої педагогіки
спiвробiтництва.
У ході майстер-класу учитель
поділиться власним досвідом проведення уроків порівняння художніх творів
з їх екранізованими версіями, запропонує розглянути різноманітні шляхи
переосмислення художнього твору як можливість пошуку його підтекстової
та надтекстової інформації, що сприяє формуванню гуманістичного
світогляду учнів, їх знань про розмаїття полікультурного світу;
формуванню системи літературних компетенцій, у тому числі,
полікультурної; вирішенню проблемних пізнавальних завдань, пов'язаних із
необхідністю орієнтації учнів у різних художніх системах; вихованню
загальнолюдських цінностей.
|
Професійне кредо | У кожній дитині сонце, тільки треба його засвітити |
Сфера педагогічних інтересів |
Робота з художніми деталями як шлях до розуміння ідеї твору
|
Контактний телефон |
0502908376
|
Електронна адреса |
xajok2011@yandex.ua
|
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
АНОНС ВИСТУПУ
Онопко Тетяни Василівни
учителя
англійської мови Краматорської загальноосвітньої школи I-III ступенів №
10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької області
Професійне кредо |
Жити – означає мати проблеми. Вирішувати їх – означає зростати інтелектуально. Гілфорд
|
Сфера педагогічних інтересів |
Формування навичок критичного мислення на уроках англійської мови
|
Контактний телефон |
0502228575
|
Електронна адреса |
mama2016@bk.ru
|
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
Опис виступу
| |
Назва |
Майстер-клас
«Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови».Використання
на уроках англійської мови «Методу 5 запитань», синквейнів, прийому
«Mind your head» та інших
|
Категорія слухачів | Учителі англійської мови |
Мета | Поділитися досвідом роботи щодо застосовування методів критичного мислення на різних етапах навчання |
Короткий зміст |
Критичне
мислення є досить складним процесом творчого опрацювання інформації,
пов'язаного з її усвідомленням, переосмисленням та творчою генерацією
ідей у результаті такої діяльності.
Учитель
поділиться досвідом роботи щодо формування навичок критичного мислення
учнів з метою навчити мислити мобільно, обирати єдине правильне
розв’язання проблеми; бути відкритим до сприйняття думок інших і
одночасно принциповим у відстоюванні своєї позиції. Учасники
майстер-класу дізнаються, як змінити роль викладача знань та тренера
навичок на роль посередника, провідника, компаньйона учня в пошуках
знань; як заохочувати школяра мислити самостійно, співпрацювати з іншими
учнями, знайти власні шляхи вирішення проблем та життєвих
ситуацій; як спонукати дитину застосовувати на практиці те, що виявлено в
процесі пошуків.
Зазначена тема є досить
актуальною, оскільки майбутнє відкрите для тих, хто критично перевіряє
інформацію та вибудовує свої власні реальності.
|
АНОНС ВИСТУПУ
Попової Тетяни Юріївни
учителя української мови та літератури, світової літератури
Верхньоторецька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. Ясинуватського району Донецької області
Професійне кредо | «Учитель повинен бути артистом, художником, гаряче закоханим у свою справу» (А. Чехов) |
Сфера педагогічних інтересів |
Інтегративний підхід до навчання на уроках гуманітарного циклу
|
Контактний телефон |
0508091376
|
Електронна адреса |
popowa_tanya@ mail.ru
|
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
inter-group.at.ua
|
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Використання кроссенсів на уроках гуманітарного циклу» |
Категорія слухачів | Учителі української мови та літератури, світової літератури |
Мета | Ознайомити з поняттям «кроссенс», можливостями його використання на уроках гуманітарного циклу. |
Короткий зміст |
Майстер-клас «Використання
кроссенсів на уроках гуманітарного циклу» ознайомить педагогів із новою
головоломкою «кроссенс», можливостями її використання на різних етапах
уроку. Шановні колеги, ставши учасниками майстер-класу, ви дізнаєтеся,
як за допомогою кроссенса можна
Вам також буде запропонований алгоритм складання кроссенса. А найактивніші учасники зможуть скласти власний кроссенс за темою.
|
АНОНС ВИСТУПУ
Савчука Олега Анатолійовича
учителя історії та правознавства Краматорської української гімназії Краматорської міської ради Донецької області
Професійне кредо | Робити добро легко! |
Сфера педагогічних інтересів |
організація науково-дослідницької роботи учнів; співпраця з Малою академією наук.
|
Контактний телефон |
066-432-97-71
|
Електронна адреса |
yaroslavasavchuk@mail.ru
|
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
http://pug1.narod.ru/
|
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Використання проблемно-діалогічного методу навчання на уроках історії України в 11 класі (на прикладі уроку за темою «Проголошення, незалежності України. Розпад СРСР»)» |
Категорія слухачів | Методисти та керівники МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін. |
Мета | Ознайомити учасників заходу з методичними знахідками вчителя-практика з виховання патріотичних почуттів на підставі вивчення державницьких традицій українського народу; сприяти підготовці загальноосвітніх навчальних закладів Донецької області до гідного відзначення 24-ї річниці проголошення незалежності України |
Короткий зміст |
Під
час майстер-класу продемонстровані можливості використання курсу
«Історія України, 11 клас» у справі виховання в молоді почуття
патріотизму на прикладах державницьких традицій українського народу.
Учителем застосовуються елементи інноваційних технологій, інтерактивні
методи та прийоми навчання, зокрема, модель навчання у дискусії,
проблемно-діалогічний метод навчання. Запропонована форма уроку –
урок-роздум
|
АНОНС ВИСТУПУ
Філіпенко Тетяни Михайлівни
учителя історії та правознавства
Курахівської гімназії "Престиж" (школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов та гімназія)
Мар’їнської районної ради Донецької області,
заслужений учитель України
Професійне кредо | «Особистість виховує особистість!» |
Сфера педагогічних інтересів |
Педагогічний супровід розвитку інтелектуальних здібностей учнів при вивченні історії та правознавства.
|
Контактний телефон |
050-470-47-25
|
Електронна адреса |
адресаtatyana-netudykhata@yandex.ru
|
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
http://kurahgm.narod.ru/Teachers.html
|
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Використання виховного потенціалу курсу «Історія України» у справі фомування громадянина-патріота (на прикладі уроку за темою «Проголошення, незалежності України. Розпад СРСР»)» |
Категорія слухачів | Методисти та керівники МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін. |
Мета | Сприяти розповсюдженню перспективного досвіду роботи з національно-патріотичного виховання на уроках історії України; надати допомогу загальноосвітнім навчальним закладам Донецької області у підготовці до гідного відзначення 24-ї річниці проголошення незалежності України. |
Короткий зміст |
Під
час майстер-класу буде продемонстрований виховний потенціал курсу
«Історія України, 11 клас» у справі формування патріота-громадянина.
Учителем застосовується авторська методика роботи з історичними
поняттями, інноваційні методи та прийоми навчання («критичне читання» у
роботі з письмовими джерелами) та ін.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар