ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання
Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання
Відділ суспільних дисциплін
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації - моніторинг якість»
Відкрита педагогічна студія
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДОНЕЧЧИНИ: ПЕРСПЕКТИВИ, ІННОВАЦІЇ, РОЗВИТОК
для методистів МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ
Термін: 21 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.00- 12.00
Місце проведення: ДНЗ № 97 «Веселка» Краматорськ міської ради Донецької області
ЗАВДАННЯ:
- Окреслити актуальні проблеми дошкільної освіти в сучасних умовах області та проаналізувати регіональну специфіку її змісту;
- Визначити сучасні тенденції дошкільної освіти та виховання, змістовий компонент процесу формування особистості громадянина починаючи з дошкільного віку;
- Розглянути сучасний інформаційний простір як чинник професійного розвитку педагогів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:дошкільна освіта, зміст дошкільної освіти, національно-патріотичне виховання, ціннісні ставлення дітей, інформаційний простір, музейна педагогіка, громадянська позиція дошкільників, фізичне виховання дошкільників, педагогічні технології.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№ з/п
|
Години
|
Зміст роботи, тема
|
Відповідальний
|
10.00 – 10.30
| Реєстрація учасників | Нікітюк К.В, методист відділу дошкільної освіти обл. ІППО | |
10.30 – 10.40
| Педагогічний путівник: Регіональна специфіка сучасного навчально-виховного процесу в дошкільних закладах Донеччини | Стягунова О.О., завідувач відділу дошкільної освіти обл. ІППО, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти | |
10.40 – 10.55
| Актуальний діалог: Забезпечення наступності у вихованні ціннісних ставлень до книги у дітей різних вікових груп | Гавриш Н.В. доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник лабораторія дошкільної освіти інституту проблем виховання НАПН України | |
10.55 - 11.05
| Методичний порадник: Сучасні тенденції в роботі з батьками: рекомендації керівникам та педагогам ДНЗ | Хартман О.Ю. кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України | |
11.05 - 11.15
| Платформа науково-педагогічної взаємодії: Ресурсний центр факультету дошкільної освіти та практичної психології ДДПУ як засіб удосконалення фахової компетентності педагогів. | Аматьєва О.П. кандидат педагогічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» | |
11.15- 11.25
| Презентація сайту ВДО: Сучасний інформаційний простір як чинник професійного розвитку педагогів. | Нікітюк К.В, методист відділу дошкільної освіти обл. ІППО, кафедри дошкільної та початкової освіти | |
11.25 - 11.35
| Панорама методичних знахідок: Еквівалент музейної педагогіки як джерело духовного розвитку дошкільників | Нікітіна І.І. методист ММК відділу освіти Артемівської міської ради | |
11.35 - 11.35 | Творчий салон: Формування активної громадянської позиції дошкільника через участь у відкритих суспільно значущих акціях та заходах | Безсонова О.К. завідувач КДНЗ (ясла-садок) № 67 «Сонячний» загального типу Краматорської міської ради; член експертної ради журналу «Методична скарбничка. вихователя» | |
11.35. - 11.45 | Управлінський досвід: Практичний підхід до організації роботи міського експериментального майданчика з фізичного виховання та оздоровлення дітей в умовах сучасного ДНЗ | Кінденко В.Л. завідувач КДНЗ (ясла – садок) № 97 «Веселка» комбінованого типу управління освіти Краматорської міської ради | |
11.45 – 12.00
| Відкритий мікрофон: Майбуття дошкілля Донеччини в реаліях сучасності. | Стягунова О.О., завідувач відділу дошкільної освіти обл. ІППО, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти |
Відповідальні: Стягунова О.О.., завідувач відділом дошкільної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
АНОНС ВИСТУПУ
Опис виступу
Назва | Регіональна специфіка сучасного навчально-виховного процесу в дошкільних закладах Донеччини |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | проаналізувати сучасні вимоги соціального замовлення суспільства до дошкільної освіти, познайомити з новими підходами до організації навчально-виховного процесу в ДНЗ відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, акцентувати увагу на регіональній специфіці національно-патріотичного виховання дошкільників. |
Короткий зміст | у виступі представлено аналіз та вимоги останніх нормативних документів щодо національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку. Розкрито особливості організації навчально-виховного процесу ДНЗ у відповідності до сучасних вимог соціального замовлення суспільства до дошкільної освіти дітей. Слухачі ознайомляться з новими підходами до виховання дошкільників із врахуванням регіонального аспекту, визначать нові напрямки виховної та освітньої роботи в ДНЗ. |
АНОНС ВИСТУПУ
Опис виступу
Назва | Забезпечення наступності у вихованні ціннісних ставлень до книги у дітей різних вікових груп |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | Розкрити шляхи забезпечення наступності у вихованні ціннісних ставлень до книги у дітей різних вікових груп |
Короткий зміст | У виступі розкриється зміст крилатого вислову «Книжка - вихователь і учитель». Представлено практичний аналіз проблеми осучаснення змісту і способів роботи з книгою в освітньому процесі дошкільного навчального закладу на інтеграційних засадах. Елементи майстер-класу розкриють зміст педагогічної технології, основу якої складає система (цикли) занять з використанням авторських і фольклорних літературних творів для різних вікових категорій дітей, а також створення навчально- методичного супроводу процесу формування світогляду дошкільників засобами художнього слова і моделювання інтегрованого освітнього простору дошкільного закладу з орієнтацією на формування дитячого світогляду. Слухачі отримають відповідь на актуальне питання сьогодення «Як допомогти дитині відкрити важливі смисли за допомогою художнього твору». |
АНОНС ВИСТУПУ
Опис виступу
Назва | Сучасні тенденції в роботі з батьками: рекомендації керівникам та педагогам ДНЗ |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | висвітлення практичного аспекту сучасних тенденцій в роботі з батьками дошкільників |
Короткий зміст | У виступі висвітлюються деякі тенденції в роботі сучасного дошкільного навчального з батьками. Серед них: активність та включеність батьків в освітньо-виховний процес; дошкільний навчальний заклад як культурний центр; вплив проведення АТО на зміст взаємодії з батьками; можливості участі ДНЗ в освітніх, соціальних, громадських проектах та програмах. Виступ практико-орієнтований і має характер методичного порадника, тож слухачі отримають відповідні рекомендації щодо організації роботи в даному напрямку. |
АНОНС ВИСТУПУ
Аматьєвої Олени Петрівни кандидата педагогічних наук, доцента, в.о. завідувача кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» | |
Професійне кредо: | Собраться вместе – это начало, Держаться вместе – это прогресс, Трудиться вместе – это успех.
Джон Максвелл
|
Сфера педагогічних інтересів | комунікативно-мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку |
Контактний телефон | 05092085275 |
Електронна адреса | amatievaelena@mail.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | http://ddpu.edu.ua/rescentr/resurs%20dopp.htm |
Опис виступу
Назва | Ресурсний центр факультету дошкільної освіти та практичної психології ДДПУ як засіб удосконалення підготовки фахівців. |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | познайомити методичні служби області з ресурсним центром факультету як з потужною інформаційною базою для популяризації надбань сучасної психолого-педагогічної науки, зближення теорії та практики; підвищення професійно-методичної компетентності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, загальноосвітніх шкіл, дитячих будинків, інтернатів тощо, обміну досвідом з мотивації та заохочення педагогів до творчих ініціатив. |
Короткий зміст | у виступі представлено Ресурсний центр як постійно діючий осередок внутрішньої організації інформаційного поля на факультеті дошкільної освіти та практичної психології, який забезпечує функціонування зворотних зв’язків між учасниками освітнього процесу та практиками (викладачами, студентами, педагогами, психологами, батьками та ін.). Реалізація функцій та досягнення завдань діяльності РЦ сприяє об’єднанню фахівців-практиків та науковців для роботи над єдиним завданням – підвищенням якості освіти регіону. Основою для створення та розвитку Ресурсного центру постала унікальна інтелектуальна база, яку накопичували впродовж багатьох років викладачі факультету, досвід, знання та результати науково-дослідної діяльності випускових кафедр. Представлено та схарактеризовано основні напрями роботи РЦ. Слухачі отримають практичну інформацію щодо участі в роботі Ресурсного центру. |
АНОНС ВИСТУПУ
Опис виступу
Назва | Сучасний інформаційний простір як чинник професійного розвитку педагогів. |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | привернути увагу педагогів до проблем використання ІКТ та мережі Інтернет у процесі професійного розвитку,створити передумови для системного впровадження та активного використання ІКТ в закладах освіти Донецької області, познайомити зі структурою сайту ВДО, його змістовним наповненням та можливістю використовувати у власній педагогічній практиці |
Короткий зміст |
В
сучасному інформаційному суспільстві професійний розвиток педагогів вже
неможливо забезпечити якісно і постійно без впровадження
Інтернет-технологій (електронна пошта, блоги, чати, форуми, динамічні
сайти). Інформаційно-комунікаційні технології є дієвим засобом, який
реалізує принципи освіти дорослих та сприяють професійному розвитку
педагогів: здатні забезпечити комунікацію між усіма суб’єктами освітньої
системи, обмін досвідом, активну участь у різноманітних методичних
заходах, безперервну адресну підтримку педагогів під час підвищення
кваліфікації та професійний розвиток в між курсовий період.
Використання
ІКТ, мережі інтернет, телекомунікаційних технологій у системі
післядипломної педагогічної освіти створює особливе
навчально-пізнавальне середовище, яке сприяє індивідуалізації процесу
професійного розвитку педагогічних працівників дошкільної освіти. |
АНОНС ВИСТУПУ
Опис виступу
Назва | Еквівалент музейної педагогіки як джерело духовного розвитку дошкільників. |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | актуалізувати та розкрити особливості застосування музейної педагогіки в умовах ДНЗ з метою залучення дітей до витоків національної культури |
Короткий зміст | У виступі розкривається значення та основні напрямки музейної педагогіки в роботі з дошкільниками, яка дає змогу пробудити відчуття приналежності до свого роду, до рідної землі, прагнення долучатися до культури українського народу, його історії, традицій. Навіщо музеї потрібні дітям? Як створити оптимальне музейне середовище в дошкільному закладі? Як забезпечити цілісний та системний характер музейно-педагогічної діяльності в умовах ДНЗ? Які форми діяльності працівників, дітей і батьків організувати в музеях? Якими методиками користуватися? Чи може існувати музейна експозиція без гасла «Не чіпати»? Як надихнути життя в музейні експонати, щоб вони стали зрозумілими дитині? На ці та інші питання слухачі знайдуть відповіді під час презентації досвіду артемівських педагогів-дошкільників, які успішно організували музейну діяльність в дошкільних закладах. Вас чекає фоторяд експозиції та елементи майстер-класу цікавих форм діяльності з дітьми в музеї Писанки та міні-музеї Вишиванки. |
АНОНС ВИСТУПУ
Безсонової Ольги Костянтинівни Леонідівни завідувача КДНЗ (ясла-садок) № 67 «Сонячний» загального типу Краматорської міської ради; члена експертної ради журналу «Методична скарбничка. вихователя» | |
Професійне кредо: | Значущість людини визначається не тим, чого вона досягла, а тим, чого вона ризикнула досягти (Халіль Джебран) |
Сфера педагогічних інтересів | освіта дітей для сталого розвитку, педагогіка емпауерменту в дошкільному закладі |
Контактний телефон | 0665662150 |
Електронна адреса | bessonova1975@km.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | http://solnechniy67.ucoz.ru/ |
Опис виступу
Назва | Формування активної громадянської позиції дошкільника через участь у відкритих суспільно значущих акціях та заходах |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | Розкрити практичний аспект єдності структурних компонентів активної громадянської позиції дошкільників та шляхи її формування в умовах сучасного ДНЗ. |
Короткий зміст | у
виступі представлено аналіз активної громадянської позиції
дошкільників, як складного соціально-психологічного утворення з позицій
змісту, суспільної значущості, активності та інтенсивності реакційного
вияву; є важливою ознакою особистості й характеризує найвищий ступінь
розвитку громадянськості і забезпечується високим рівнем громадянської
компетентності особистості. Слухачі ознайомляться із структурою активної громадянської позиції дошкільників та її практичним наповненням. Практичні рекомендації та елементи майстер-класу дозволять скласти власний шлях формування громадянина починаючи з дошкільного віку. |
АНОНС ВИСТУПУ
Опис виступу
Назва | Практичний підхід до організації роботи міського експериментального майданчика з фізичного виховання та оздоровлення дітей в умовах сучасного ДНЗ. |
Категорія слухачів | Методисти МК(МЦ) з дошкільної освіти; керівників МО, завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ |
Мета | познайомити з практичним аспектом організації роботи експериментального майданчику з фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного віку в умовах сучасного дошкільного закладу. |
Короткий зміст | У представленому досвіді роботи узагальнено результати багаторічної роботи міського експериментального майданчика, розкрито особливості авторської педагогічної технології «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей в нормі та патології» М.Єфименка. Проаналізовано результати роботи експериментального майданчика, моніторингові дослідження. Слухачам буде представлена презентація напрацювань дошкільного закладу, що став справжнім флагманом у впровадженні принципово нових підходів у фізкультурно-оздоровчу діяльність на який орієнтуються інструктори з фізичної культури дошкільних закладів міста Краматорська. Практична частина дозволить окреслити шляхи впровадження методики у навчально-виховний процес ДНЗ та визначити нові підходи в інноваційній технології М.Єфименка. |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши
науково-теоретичні та практичні проблеми щодо осучаснення та якісного
підходу до дошкільної освіти області, учасники відкритої педагогічної
студії вважають за необхідне
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
- Забезпечити системне підвищення якості дошкільної освіти регіону у відповідності до нормативних актів та на основі інноваційних технологій.
- Активізувати роботу щодо вдосконалення фахової компетентності педагогів засобами розширення науково-педагогічної взаємодії із ВНЗ регіону, участі в очних та інтернет проектах, презентації роботи закладів у вигляді публікацій. Продовжувати роботу з впровадження в систему дошкільної освіти області наукових та методичних надбань провідних фахівців галузі.
- Сприяти оновленню форм методичної та навчально-виховної роботи зі змістових напрямів: патріотичне виховання; екологічне виховання; формування основ здорового способу життя; комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників.
- Залучати до патріотичного виховання дітей: учасників бойових дій на Сході України, бійців АТО та їхніх сімей, діячів сучасної культури, мистецтва, науки, спорту, які виявляють активну громадянську і патріотичну позицію.
- Моделювати навчально-виховний процес із метою формування свідомого ставлення у дітей дошкільного віку до власного здоров’я. Спрямовувати зусилля педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів на використання здоров’язберігаючих технологій в освітньому процесі.
- 6. Забезпечити особистісно-орієнтований, диференційований, індивідуальний, діяльнісний, інтегрований, ігровий та інші сучасні підходи до організації дитячої життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі.
- Створити на базі методичних кабінетів дошкільних закладів лабораторії педагогічної майстерності і школи передового досвіду, постійно діючі консультативні пункти як для педагогів, так і для батьків вихованців.
- Сприяти впровадженню в роботу дошкільних навчальних закладів експериментальної та інноваційної діяльності, у тому числі інклюзивної освіти.
- Розширити інформаційний простір дошкілля Донеччини шляхом залучення керівних і педагогічних кадрів до співпраці з Ресурсним центром та веб-ресурсами відділу дошкільної освіти Донецького облІППО. Сприяти формуванню інформаційної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
- Ініціювати створення мобільних наборів експонатів музейної педагогіки у межах мережевої взаємодії між дошкільними закладами області з метою сприяння духовного розвитку дітей.
- Забезпечити функціонування та розвиток україномовного простору в кожному дошкільному закладі області з метою подолання в учасників навчально-виховного процесу мовно-психологічного бар’єру.
Немає коментарів:
Дописати коментар