Роль особистісно орієнтованого підходу у реалізації індивідуальної траєкторії становлення, розвитку й виховання особистості

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА НАУКИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
КАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ ТА ПСИХОЛОГІЇ
ЦЕНТР НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ

МЕТОДИЧНА МАЙСТЕРНЯ
«Роль особистісно орієнтованого підходу у реалізації індивідуальної траєкторії становлення, розвитку й виховання особистості»


Дата проведення:           20.08.2015 р.
Місце проведення:          м. Красноармійськ, ЗОШ № 9
Початок роботи:             10.00

МЕТА:   розкрити потенціал виховних програм у формуванні ціннісних ставлень особистості, покроково розкрити технологію виховання суб’єкта громадянського суспільства, змотивувати педагогів до фасилітації процесу формування якостей громадянина.

ЗАВДАННЯ:
  1. Визначити шляхи формування ціннісних ставлень особистості в умовах оновлення виховної системи.
  2. Ознайомити з технологією виховання учнів як суб’єктів громадянського суспільства.
  3. Розкрити форми та методи роботи з молоддю щодо формування якостей громадянина у кожній із сфер суспільного життя.
  4. Ознайомити з можливостями виховних та превентивних програм щодо формування ціннісних ставлень особистості.
  5. Розкрити аспекти паритетної взаємодії педагогічної та громадської спільноти щодо адаптації учнів до сучасних умов, що склалися у суспільстві та зниження рівня тривожності.

ПЛАН РОБОТИ
08.00- 13.00Проект-дайджест: метод проектів в дії
08.00-14.00Методична виставка міст (районів) «Методичний супровід виховної роботи»
09.00-10.00Реєстрація учасників

Науково-теоретичний блок

10.00-10.10Привітання учасників. Актуалізація питання
Ломакіна Г.І., завідувач ЦНВ
10.10-10.25Особистість у вимірі сучасності
Заріцький О.О., методист ЦНВ
10.25-10.40Виховання громадянина: теоретичні аспекти та практичні підходи
Ломакіна Г.І., завідувач ЦНВ

Практико зорієнтований блок

10.40-11.00Сімейні цінності: форми та методи роботи щодо їх формування
Лавренко О.О., ЗДНМР Артемівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 ім. Артема – багатопрофільний ліцей» Артемівської міської ради
11.00-11.20Кар’єра, професія, успіх: профорієнтаційна робота як чинник виховання учнів-суб’єктів економічного життя держави
Ломакіна Г.І., завідувач ЦНВ
11.20-11.40Соціально-фінансова освіта і виховання: творимо майбутнє відповідально
Кабанцева К.В., методист ММК Костянтинівського міського управління освіти
11.40-12.00Формування ціннісних ставлень школярів як умова особистісного розвитку та становлення демократичної держави
Заріцький О.О., методист ЦНВ
12.00-12.20Адаптація учнів до вимог життя в сучасному суспільстві через впровадження курсу за вибором «Корисні навички»
Колган Т.В., декан факультету підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук
12.20 – 12.40Розвиток психосоціальної стійкості до стресу дітей в роботі класного керівника
Соловйова В.В., методист з психологічної служби ММК відділу освіти Красноармійської міської ради
12.40-12.50Виховна служба: проблеми, перспективи та головні аспекти організації роботи
Ломакіна Г.І., завідувач ЦНВ
12.50-13.00Підведення підсумків методичної майстерні
Заріцький О.О., методист ЦНВ

АНОНСИ
виступів на методичній майстерні для методистів, які відповідають за виховну роботу, з теми
«Роль особистісно орієнтованого підходу у реалізації індивідуальної траєкторії становлення, розвитку й виховання особистості»
в рамках Конгресу освітян Донеччини
«РЕГІОНАЛЬНА ОСВІТА: ІННОВАЦІЇ – МОНІТОРИНГ – ЯКІСТЬ»

Тема
ПІБ, посада
1
Особистість у вимірі сучасності
Заріцький О.О., методист ЦНВ Донецького облІППО
Анонс
Особистість людини являє собою найскладніше психічне утворення. Вся діяльність щодо вивчення особистості та роботи з нею потребує застосування досить складного логічно-психологічного підходу, якому притаманна певна організація відповідних понять та категорій. Саме тому сьогодні все більшої уваги вчених різних галузей привертає увагу так званий особистісний підхід.
Особистісний підхід має бути представлений у змісті, меті та методах навчально-виховної роботи, забезпечуючи реальну диференціацію та інтеграцію навчання й виховання не лише на рівні закладу освіти, а й на рівні особистості кожного учня.
У виступі розкрито сучасні підходи до визначення поняття «особистість», погляди на специфіку зв’язків між людиною і суспільством в умовах сьогодення, представлено сучасні вимоги до обґрунтованого синтетичного особистісного підходу, який був би орієнтований на розв’язання практичних психолого-педагогічних проблем.
2
Виховання громадянина: теоретичні аспекти та практичні підходи
Ломакіна Г.І., завідувач ЦНВ Донецького облІППО
Анонс
Ситуація, що склалася в нашій країні ставить на порядок денний надзвичайно важливе і невідкладне завдання – виховання активного, відповідального громадянина і патріота рідної землі.
У виступі подано огляд теоретичних аспектів виховання громадянина-патріота та розкрито практичні підходи до вирішення цієї проблеми через авторську технологію виховання школярів як суб’єктів громадянського суспільства. Під час виступу будуть представлені критерії вихованості старшокласників як суб’єктів громадянського суспільства та зміст виховної роботи в цьому напрямі, програма якого складається з 5 блоків: «Демократичні та гуманістичні цінності громадянського суспільства», «Я – суб’єкт соціального життя громадянського суспільства», «Я – суб’єкт духовного життя громадянського суспільства», «Я – суб’єкт економічного життя громадянського суспільства», «Я – суб’єкт політичного життя громадянського суспільства».
3
Сімейні цінності: форми та методи роботи щодо їх формування
Лавренко О.О., ЗДНМР Артемівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 ім. Артема – багатопрофільний ліцей» Артемівської міської ради
Анонс
Підготовка учнівської молоді до сімейного життя та формування сімейних цінностей особистості, які дозволять ще в дошлюбний період закласти надійний фундамент сім’ї – це одне із найголовніших завдань, що стає перед сучасною школою. Саме на вирішення цих завдань спрямована програма виховної роботи з учнями «Сімейні цінності».
Головна мета програми – підготовка старшокласників до майбутнього сімейного життя на основі традиційних для України сімейних цінностей, родинних традицій і звичаїв, подружніх і батьківсько-дитячих взаємин.
Через виконання та обговорення тренінгових вправ учні вчаться будувати сімейно-родинні відносини, планувати домашній бюджет, визначати мотиви та принципи створення гармонійної сім’ї.
4
Кар’єра, професія, успіх: профорієнтаційна робота як чинник виховання учнів-суб’єктів економічного життя держави
Ломакіна Г.І., завідувач ЦНВ Донецького облІППО
Анонс
У процесі виховання школярів як суб’єктів економічного життя громадянського суспільства доречним буде використання програм, що спрямовані на формування соціально-фінансової грамотності та підготовку їх до вибору майбутньої професії. Однією з таких програм є «Професія. Кар’єра. Успіх».
Основна мета занять за програмою пов’язана із сприянням професійному самовизначенню у підлітковому віці. В процесі виконання тренінгових вправ, учні знайомляться зі світом професій, їх класифікацією та характеристиками, метою, умовами праці тощо. Окрім того, заняття передбачають певну роботу із самодослідження, формування власних життєвих цілей та перспектив.
5
Соціально-фінансова освіта і виховання: творимо майбутнє відповідально
Кабанцева К.В., методист ММК Костянтинівського міського управління освіти
Анонс
Ще одним засобом формування соціально-фінансової грамотності школярів як необхідної риси суб’єкта економічного життя громадянського суспільства є програма cоціально-фінансової освіти й виховання для учнів загальноосвітніх навчальних закладів «Творимо майбутнє відповідально й ощадливо».
Соціально-фінансова освіта й виховання покликані допомогти молодим людям мислити критично, більше дізнатися про свої права й відповідальність, а також сформувати у підлітків фінансові знання й навички заощадження та витрачання коштів, які допоможуть їм якнайкраще використовувати наявні ресурси, захищатись від фінансових несподіванок і ризиків.
Участь у цій програмі допоможе їм зважувати й усвідомлювати зміни, яких вони зазнають, та розмірковувати над тим, як стати ініціаторами перетворень та активними учасниками життя своєї громади, району, області, своєї країни, світу загалом.
6
Формування ціннісних ставлень школярів як умова особистісного розвитку та становлення демократичної держави
Заріцький О.О., методист ЦНВ Донецького облІППО
Анонс
Формування системи ціннісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самої себе визначається у нормативно-правових документах як провідний напрям виховання учнівської молоді Саме формування ціннісних ставлень школярів є необхідною умовою особистісного розвитку та становлення демократичної держави.
Вирішенню цих завдань сприяє проведення класним керівником системи виховних годин, що представлені у програмі «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція».
Участь школярів у тренінгових вправах та обговореннях за програмою сприяє самопізнанню, самореалізації, самоствердженню і самовдосконаленню особистості; розвитку навичок відповідальної і водночас безпечної поведінки, адекватного прийняття рішень у різноманітних, у т.ч. складних життєвих ситуаціях; визначенню та формуванню громадянської позиції особистості.
7
Адаптація учнів до вимог життя в сучасному суспільстві через впровадження курсу за вибором «Корисні навички»
Колган Т.В., декан факультету підвищення кваліфікації педагогічних кадрів Донецького облІППО, кандидат педагогічних наук
Анонс
          Відома фраза філософа Сенеки: «Ми вчимося не для школи, а для життя», певною мірою залишається актуальною і сьогодні. Кожна людина з певного віку розпочинає самостійне життя, що потребує відповідної морально-психологічної готовності, сформованої звички працювати, прагнення реалізувати свій потенціал.
             Саме для підвищення ефективності навчання, допомоги учням у оволодінні навичками, що дозволяють адаптуватися до вимог життя у сучасному суспільстві, вирішувати життєві проблеми, розвитку здатності до прийняття самостійних рішень в загальноосвітніх навчальних закладах країни впроваджуватиметься курс за вибором для учнів 8, 9, 10 або 11-х класів «Корисні навички» (лист МОНмолодьспорту від 15.08. 2012 №1/9 -574).

Немає коментарів:

Дописати коментар