ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та етодики їх викладання
Відділ української мови та літератури
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації - моніторинг - якість»
Інструктивно-методичний семінар
НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД РЕАЛІЗАЦІЇ МОВНО-
ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ В 2015-2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
для керівників районних (міських) МО вчителів української мови та літератури, методистів РМК (РМЦ)
Дата: 18 серпня 2015 року
Час проведення: 10.30 – 12.30.
Місце проведення: Костянтинівська гімназія із ЗШ І ступеня Костянтинівської міської ради
МЕТА:
ознайомити зі змістом та завданнями роботи педагогів області у 2015-2016 навчальному році, надати рекомендації методичним службам на основі результатів моніторингу діяльності протягом 2014-2015 навчального року.
ЗАВДАННЯ:
1.Ознайомити з нормативно-правовою базою мовно-літературної освіти в 2015-2016 навчальному році; окреслити зміст та завдання роботи методичних об’єднань області на 2015-2016 навчальний рік;
2.Ознайомити із результатами діяльності педагогів області в 2015 році;
3.Презентувати творчі надбання педагогів Донеччини;
4.Проаналізувати підсумки творчих та інтелектуальних конкурсів, а також ЗНО 2015 року;
5.Презентувати досвід кращих методичних служб області за підсумками діяльності в 2014-2015 навчальному році.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
мовно-літературна освіта, ЗНО, інноваційна діяльність, нормативно-правова база, передовий педагогічний досвід, національно-патріотичне виховання, творче самовираження.
МОДЕРАТОР:Байдаченко Т. С.,завідувач відділу української мови та літератури Донецького облІППО.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№ з/п | Час проведе-ння | Захід | Відповідальний |
Організаційна частина
| |||
1 | 9.30- 10.30 | Реєстрація учасників заходу. | О. І. Головіна, методист відділу української мови та літератури Донецького облІППО. |
2 | 10.30-10.35 | Привітання учасників. | Т. С. Байдаченко, завідувач відділу української мови та літератури Донецького облІППО. |
3 | 10.35-10.40 | Візитна картка Костянтинівської гімназії. | Г. В. Шередека, директор Костянтинівської гімназії. |
4 | 10.35-10.40 | Мотивація діяльності учасників. | С.К.Стасенко, психолог Костянтинівської гімназії. |
Теоретична частина
| |||
4 | 10.40-11.00 | Доповідь «Національно-патріотичне виховання засобами української мови та літератури». | О. П. Бодик, завідувач кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання, кандидат філологічних наук. |
5 | 11.00-11.20 | Доповідь «Реалізація мовно-літературної освіти в 2015-2016 навчальному році». | Т. С. Байдаченко, завідувач відділу української мови та літератури Донецького облІППО. |
6 | 11.20-11.30 | Презентація «ЗНО – 2015: досвід, результати, висновки». | О. І. Головіна, методист відділу української мови та літератури Донецького облІППО. |
Практична частина
| |||
7 | 11.30-11.40 | Лабораторія майстра «Випробування тестуванням: з досвіду підготовки учнів до ЗНО». | М. О. Горбач, учитель Краматорської ЗОШ І-ІІІ ступенів №22 з профільним навчанням. |
8 | 11.40-11.50 | Доповідь «Інновації в неперервному розвитку професійної компетентності вчителів гуманітарного циклу» | С. І. Юношева, методист міського методичного кабінету управління освіти міської ради м. Костянтинівки. |
9 | 11.50-12.00 | Доповідь «Використання інноваційних форм роботи предметно-методичної комісії вчителів української мови та літератури з метою мотивації педагогів до участі у творчих та фахових конкурсах». | Л. В. Шистко, учитель Костянтинівської гімназії, керівник предметно-методичної комісії вчителів української мови та літератури м. Костянтинівки. |
10 | 12.00-12.10 | Доповідь «Забезпечення умов для творчого самовираження вчителів української мови та літератури». | Л. Ф. Кравцова, методист міського методичного кабінету управління освіти Краматорської міської ради. |
11 | 12.10-12.20 | Майстер-клас «Релаксаційно-активна методика як джерело зміцнення життєвих ресурсів та шлях до гармонії особистості». | С. А. Каплунова, учитель Добропільського навчально-виховного комплексу «Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1», фіналіст обласного туру конкурсу «Учитель року-2015». |
Підбиття підсумків. Зворотній зв’язок.
| |||
12 | 12.20-12.25 | Рефлексія. | С.К.Стасенко, психолог Костянтинівської гімназії. |
13 | 12.25-12.30 | Підбиття підсумків семінару. | Т. С. Байдаченко, завідувач відділу української мови та літератури Донецького облІППО, заслужений учитель України. |
АНОНС ВИСТУПУ
Горбач Марина Олександрівна
Місце роботи , посада
Краматорська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької області, учитель української мови та літератури.
Професійне кредо
Учитель повинен уміти дивуватись і дивувати.
Сфера педагогічних інтересів
Розвиток творчих здібностей учнів.
Назва
«Випробування тестуванням: із досвіду підготовки учнів до ЗНО»
Категорія слухачів
Керівники районних (міських) МО вчителів української мови та літератури, методисти РМК (РМЦ), вчителі української мови та літератури.
Мета
Ознайомити слухачів з власною системою роботи та шляхами підготовки до успішного складання ЗНО.
Короткий зміст
У виступі звернено увагу на здобутки з власного досвіду роботи, охарактеризовано систему підготовки учнів до ЗНО, у тому числі подано рекомендації щодо добору тренувальних вправ, тестових завдань, вправ на розвиток творчих здібностей та креативності школярів, використання довідникової літератури.
АНОНС ВИСТУПУ
Юношева Світлана Ігорівна
Місце роботи , посада
Міський методичний кабінет управління освіти міської ради м. Костянтинівки Донецької області. Методист ММК.
Професійне кредо
Новий час – нові ідеї.
Сфера педагогічних інтересів
Інноваційні форми методичної роботи з учителями суспільно-гуманітарного циклу.
Назва
«Інновації у неперервному розвитку професійної компетентності вчителів гуманітарного циклу».
Категорія слухачів
Керівники районних (міських) МО вчителів української мови та літератури, методисти РМК (РМЦ).
Мета
Визначення ефективних напрямків розвитку методичної служби, приведення професійної компетентності педагога у відповідність до оновлення стандартів освіти, сприяння розвитку творчої ініціативи педагогів, підвищення якості освітнього процесу.
Короткий зміст
- Мета сучасної школи в умовах модернізації освітнього процесу
- Суспільна потреба інновацій щодо підвищення якості освіти
- Освітня інноваційна діяльність міської предметної науково-методичної комісії вчителів української мови та літератури.
Впровадження
інноваційних педагогічних технологій щодо підвищення професійної
майстерності педагогів, їх розвитку творчої діяльності.
АНОНС ВИСТУПУ
Шистко Лариса Володимирівна
Місце роботи , посада
Костянтинівська гімназія із ЗШ І ступеня Костянтинівської міської ради Донецької області, учитель
Професійне кредо
“Краще запалити одну маленьку свічку, ніж постійно проклинати темряву ” ( Конфуцій)
Сфера педагогічних інтересів
Використання тренінгових технологій з метою формування комунікативної компетентності учнів.
Назва
«Використання інноваційних форм роботи предметно-методичної комісії вчителів української мови та літератури з метою мотивації педагогів до участі у творчих та фахових конкурсах».
Категорія слухачів
Керівники районних (міських) МО вчителів української мови та літератури, методисти РМК (РМЦ).
Мета
Презентація роботи предметно-методичної комісії вчителів української мови та літератури за період 2010-2015 рр; обмін практичним досвідом щодо розробки нових педагогічних ідей, методик, технологій, окремих прийомів роботи.
Короткий зміст
У виступі висвітлюється досвід роботи вчителів української мови та літератури з формування мотивації педагогів до участі у творчих та фахових конкурсах. Особлива увага приділена роботі предметно-методичних комісій щодо забезпечення зростання методично-технологічної майстерності вчителя-словесника.
АНОНС ВИСТУПУ
Кравцова Лариса Федорівна
Місце роботи , посада
Міський методичний кабінет управління освіти Краматорської міської ради, методист.
Професійне кредо
«Ніхто не може бути ні всезнаючим, ні всемогутнім, але прагнути кращого зобов҆язаний кожен»
Сфера педагогічних інтересів
Підвищення ефективності методичної роботи з учителями філологічних і суспільно-гуманітарних дисциплін через запровадження інноваційних технологій та реалізацію принципу «Від творчого вчителя до обдарованого учня»
Назва
«Забезпечення умов для творчого самовираження вчителів української мови та літератури»
Категорія слухачів
Керівники районних (міських) МО вчителів української мови та літератури, методисти РМК (РМЦ).
Мета
Представити систему підвищення якості міської методичної роботи з учителями-словесниками через запровадження інноваційних технологій та реалізацію принципу «Від творчого вчителя до обдарованого учня» та використання конкурсних технологій.
Короткий зміст
1.Особливість контингенту та системи методичної роботи з учителями української словесності.
2.Реалізація принципу диференціації у роботі з кадрами.
3.Конкурсні та блогові технології у системі міської методичної роботи.
4. Реалізація принципу «Від творчого вчителя до обдарованого учня».
5.Здобутки та результати роботи з учителями української мови і літератури.
АНОНС ВИСТУПУ
Каплунова Світлана Анатоліївна
Місце роботи , посада
Добропільський навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1» Добропільської міської ради Донецької області, учитель української мови, української та світової літератури
Професійне кредо
Саме зараз – перебуваю в гармонії.
Саме зараз – слухаю і сприймаю.
Саме зараз – дію з добром.
Саме зараз – дякую.
Сфера педагогічних інтересівІКТ (карти пам’яті/ програма iMindMap – радіантне мислення);
біоадекватна технологія (релаксація-актив).
Назва
«Релаксаційно-активна методика як джерело зміцнення життєвих ресурсів та шлях до гармонії особистості».
Категорія слухачів
Керівники районних (міських) МО вчителів української мови та літератури, методисти РМК (РМЦ), вчителі української мови та літератури.
Мета
Презентувати практично можливості БАТ на уроках української мови та літератури; тренувати ліву та праву півкулі мозку; формувати відповідальність за своє психічне, фізичне, інтелектуальне, моральне та аксіологічне здоров'я.
Короткий зміст
Ти володієш методами самооздоровлення? Ти вмієш продуктивно будувати свою діяльність? Ти маєш успіх у полікультурному суспільстві? Тоді ти знаєш, що таке ноосферний урок. Адже релаксація та актив націлені на позитив!
РЕЗОЛЮЦІЯ
інструктивно-методичного семінару на тему:
Науково-методичний супровід реалізації мовно-
літературної освіти в 2015-2016 навчальному році
- Ознайомитись із нормативно-правовою базою мовно-літературної освіти в 2015-2016 навчальному році.
- Проаналізувати результати моніторингу діяльності відділів освіти та методичних об’єднань учителів української мови та літератури протягом 2014-2015 навчального року.
- Розробити плани роботи методичних об’єднань відповідно до нормативно-правової бази та результатів моніторингу діяльності протягом 2014-2015 навчального року.
- Вивчити презентований передовий досвід та проаналізувати можливості його впровадження у своїх освітніх осередках.
- Запланувати роботу методичних об’єднань на 2015-2016 навчальний рік у наступних напрямках:
а) національно-патріотичне виховання засобами української мови та літератури;
б) організація системи роботи педагогів із підготовки до інтелектуальних та творчих конкурсів;
в) мотивація вчителів до участі у фахових конкурсах;
г) систематизація та поширення педагогічного досвіду міста (району) через низку заходів, ЗМІ, інтернет.
Немає коментарів:
Дописати коментар