ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра дошкільної, початкової освіти та розвитку особистості
Відділ методичного забезпечення оздоровчої функції освіти
Відділ фізичної культури та спортивно-масової роботи

Конгрес освітян Донеччини  «Регіональна освіта: інновації - моніторинг  якість»
 Відкрита педагогічна  студія
 «ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА
В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ»
для методистів МК(МЦ), які опікуються:
- питаннями здоров’я,
- предметом «основи здоров’я»
- предметом фізична культура,

для керівників МО вчителів фізичної культури
для керівників МО вчителів основ здоров’я,
для керівників базових навчальних закладів – Шкіл сприяння здоров’ю


Дата: 20.08.2015
Початок роботи: 10.30
Місце проведення: м. Слов’янськ, ЗОШ № 17

МЕТА: Інтеграція діяльності учасників освітнього процесу щодо забезпечення ефективного функціонування здоров’язбережувального середовища в навчальних закладах.
ЗАВДАННЯ:
  1. Надання науково-методичної допомоги методичним службам щодо переорієнтації своєї діяльності на всебічне та ефективне науково-методичне забезпечення розвитку інноваційної освіти щодо формування ціннісного ставлення до здоров’я, формування здоров’язбережувальної компетентності в учасників педагогічного процесу.
  2. Мотивувати до якісного науково-методичного супроводу підготовки педагогів, які мають бажання та спроможні взяти участь у фахових конкурсах; підвищення якості підготовки їх учасників.
  3. Презентація нової комп’ютерної програми: «Моніторинг фізичного розвитку та стану здоров'я учня».
  4. Розкрити теоретичні та практичні аспекти запровадження реабілітаційного напрямку в діяльність закладів освіти.
  5. 5.    Висвітлити питання деякі питання соціально-психологічної допомоги особистості, що переживає наслідки травматичних подій.

Демонстраційні сесії заходу
Сесія 1    10.30-11.00
Науково-методичний супровід здоров’язбережувальної діяльності та ефективного функціонування здоров’язбережувального середовища в навчальних закладах.
Сесія 2а     11.05-11.35     Сесія 2б
Особливості організаційно-методичної роботи щодо підвищення якості підготовки вчителів фізичної культури до участі у фахових професійних конкурсах.Теоретичні та практичні аспекти запровадження реабілітаційного напрямку в діяльність навчальних закладів.
Сесія 3а     11.40-12.10     Сесія
Інновації в сучасній освіті: комп’ютерна програма «Моніторинг фізичного розвитку та стану здоров'я учня».Викладання предмету «основи здоров’я»: актуальні питання.
Підведення підсумків    10.30-11.00
Анонс демонстраційних сесій
Демонстраційна сесія 1
«Науково-методичний супровід здоров’язбережувальної діяльності
та ефективного функціонування здоров’язбережувального середовища
в навчальних закладах
»
Спікер: Поуль Валентина Станіславівна, завідувач кафедри дошкільної, початкової освіти та розвитку особистості Донецького облІППО, кандидат психологічних наук.
Професійне кредо: «Стрельба из лука учит нас, как надо искать истину. Когда стрелок промахивается, он не винит других, а ищет причину в САМОМ СЕБЕ»
Конфуций Кун-цзы
Сфера професійних інтересів: здоров’язбереження, консалтингові послуги, вікова та педагогічна психологія, психологія розвитку волі та зв’язного мовлення дитини дошкільного та молодшого шкільного віку; психологічне консультування та допомога особистості, що переживає наслідки травматичних подій.
Контакти: +38 066 6444772,  е-mail: kdporo@ukr.net
Web-інформаційний ресурс https://sites.google.com/site/poulvalentinastanislavovna/home
Анонс виступу:
-     Науково-методичне забезпечення розвитку інноваційної освіти щодо формування ціннісного ставлення до здоров’я, формування здоров’язбережувальної компетентності в учасників педагогічного процесу.
-     Якісне функціонування здоров’язбережувального середовища.
-     Інформаціно-просвітницьке висвітлення питань щодо можливих змін у емоційних і поведінкових реакціях дітей і дорослих при організації навчально-виховного процесу та його впливу на освоєння учбового матеріалу.
-     Деякі аспекти мотивації педагогів щодо залучення дітей до практичної участі в обласному конкурсі учнівських проектів «Вчимося бути здоровими».

Демонстраційна сесія 2а
«Особливості організаційно-методичної роботи
щодо підвищення якості підготовки вчителів фізичної культури
до участі у фахових професійних конкурсах»
Спікер: Качан Олексій Анатолійович, завідувач відділу фізичної культури та спортивно-масової роботи Донецького облІППО.
 Професійне кредо: «Міркуй інакше»
Сфера професійних інтересів: Інноваційні та інформаційно-комунікативні технології, фітнес-технології, використання нетрадиційних форм та методів в процесі фізичного виховання, соціалізація учнів в процесі фізкультурно-спортивної діяльності, дослідницько – експериментальна робота у навчальних закладах.
Контакти: +38 099 0593771, е-mail: vfksmr@ukr.net
Web-інформаційний ресурс: http://aleksey-kachan.ucoz.ua
Анонс виступу:
-     Ознайомлення з досвідом роботи міст (районів), які брали активну участь у всіх турах Конкурсу: аспекти вивчення передового досвіду переможців і лауреатів;
-     Аналіз результатів проведення обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» у 2015 році» та участі міст і районів в обласному турі впродовж останніх п’яти років;
-     Організація якісного науково-методичного супроводу підготовки педагогів, які мають бажання та спроможні взяти участь у фахових професійних конкурсах.


Демонстраційна сесія 2б
«Теоретичні та практичні аспекти запровадження реабілітаційного напрямку в діяльність навчальних закладів»
Спікер: Алексєєва Людмила Андріївна, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та методики викладання Донецького облІППО, кандидат біологічних наук, доцент.
Професійне кредо: «Dum spiro spero»
Сфера професійних інтересів: Медицина, медична психологія, фізична і психологічна реабілітація
Контакти: +38 066 5674490,  е-mail: andaojuan@mail.ru
Web-інформаційний ресурс http://ok.ru/profile/556391187712
Анонс виступу:
-     Теоретичні та практичні аспекти запровадження реабілітаційного напрямку в роботі закладів освіти.
-     Сформувати систему теоретичних та практичних знань про реабілітаційний напрямок у діяльності освітніх закладів.
-     Запровадження реабілітаційних заходів у роботі з дітьми і персоналом ДНЗ та ЗОШ дозволить суттєво підвищити рівень дитячого і професійного здоров'я, і, відповідно, підвищити ефективність навчально-виховної роботи.
Демонстраційна сесія 3а
«Інновації в сучасній освіті: комп’ютерна програма
«Моніторинг фізичного розвитку та стану здоров'я учня»
Спікер: Кудрявець Денис Сергійович, методист відділу фізичної культури та спортивно-масової роботи Донецького облІППО, учитель фізичної культури Краматорської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 22 з профільним навчанням.
Професійне кредо: «Бути здоровим – це престижно. Здорові діти – здорова українська нація»
Сфера професійних інтересів: Медицина, медична психологія, фізична і психологічна реабілітація
Контакти: +38 095 2586748, е-mail: vfksmr@ukr.net
Анонс виступу:
-     Презентація нової комп’ютерної програми: «Моніторинг фізичного розвитку та стану здоров'я учня».
-     5 критеріїв оцінки здоров’я дітей та підлітків у відповідності до існуючих уявлень:
-        рівень фізичного розвитку, ступінь його гармонійності, відповідальності біологічного віку до календарного;
-        рівень функціонування головних систем організму;
-        рівень фізичної підготовленості;
-        ступінь стійкості організму до несприятливих дій довкілля;
-        наявність або відсутність хронічних хвороб.
Демонстраційна сесія 3б
«Викладання предмету «основи здоров’я»: актуальні питання»
Спікер: Спірке Олена Андріївна, методист відділу методичного забезпечення оздоровчої функції освіти Донецького облІППО.
Професійне кредо: «Здоров’я - це щастя, а щастя – це стан тіла й душі»
М. Амосов
Сфера професійних інтересів: здоров’язбереження, інновації у викладанні предмета «основи здоров’я», формування здоров’язбережувальних компетенцій.
Контакти: +38 095-8421778,  е-mail: vmzofo@ukr.net
Анонс виступу:
-     Здоров’я – важливий чинник якості освіти.
-     Освітня траєкторія — «знання» - «уміння» - «ставлення» - «життєві навички» — сприятиме формуванню мотивації учнів до здорового способу життя.
-     Результатом навчання має бути розвиток здоров’язбережувальних компетенцій учнів.


 Резолюція до Педагогічної  студії
«ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА
В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ»
-     Переорієнтація діяльності методичних служб на всебічне та якісне науково-методичне забезпечення розвитку інноваційної освіти області щодо формування здоров’язбережувальної компетентності в учасників педагогічного процесу.
-     Врахувати при плануванні роботи на 2015/2016 н.р., що у 2016 році відбудеться Всеукраїнський конкурс «вчитель року» в номінації «Учитель фізичної культури»; у січні- квітні 2016 р. буде проведено обласний конкурс учнівських проектів «Вчимося бути здоровими».
-     Збезпечити якість науково-методичного супроводу підготовки педагогів, які мають бажання та спроможність взяти участь у фахових конкурсах з метою виявлення інноваційних технологій.
-     Мотивувати вчителів щодо залучення дітей до практичної участі в обласному конкурсі учнівських проектів «Вчимося бути здоровими» як засобу виявлення сформованості у них здоров’язбережувальної компетентності та відповідних базових якостей.
-     Вдосконалити оздоровчо-виховні програми навчальних закладів шляхом доповнення їх цільовими реабілітаційними заходами, відповідно до віку дітей, стану їх здоров'я.
-     Передбачити і запровадити в регламент роботи з персоналом НЗ обов’язковий моніторинг психо-емоційного стану педагогів з наступним психо-реабілітаційним супроводом.
-     Сприяти широкому впровадженню новітніх технологій автоматизації обробки інформації та створення на цій основі банку даних про фізичний стан дитини для планування фізичних навантажень, розробки індивідуальних програм для самостійних занять.
-     Акцентувати увагу на найбільш актуальних темах, а саме: «Попередження тероризму», «Правила евакуації з громадських приміщень», «Безпека в зоні воєнного конфлікту», «Евакуація із зони конфлікту».

Немає коментарів:

Дописати коментар