Шукаємо можливості, а не причини

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра менеджменту освіти
Науково-методичний центр спеціальної та інклюзивної освіти

Конгрес освітян Донеччини  «Регіональна освіта: інновації - моніторинг  якість»
Семінар-практикум

 «Шукаємо можливості, а не причини»

для керівників загальноосвітніх інтернатних  закладів обласного, місського та районного підпорядкування,  керівників закладів освіти, в яких упроваджується інклюзивне навчання

Термін: 20 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.30- 13.20
Місце проведення: Святогірська
загальноосвітня санаторна школа-інтернат
І-ІІ ст. № 12 Донецької обласної ради

МЕТА: висвітлити роль і місце керівника спеціального навчального закладу у створенні інноваційного освітнього простору

ЗАВДАННЯ:
1.Розгляд концептуальних підходів в управлінні інтернатним закладом на засадах менеджменту освітніх інновацій
2. Проведення інформаційної та роз’яснювальної роботи щодо оновлення змісту навчальних предметів   в умовах реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої та спеціальної освіти.Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
3. Популяризація досвіду національно-патріотичного виховання сучасної молоді в умовах загальноосвітнього інтернатного закладу.
4. Оптимізація та осучаснення діяльності інтернатних навчальних закладів щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя всіх учасників освітнього процесу.

КЛЮЧОВІ СЛОВА: інноваційна управлінська діяльність,  напрямки освітніх інновацій, фаховий супровід, умови прийняття ефективного рішення, завдання та принципи менеджменту освітніх інновацій, класифікація функцій управління.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
з/п
Години
(з … до…)
Зміст роботи, тема
Відповідальний
1
9.00-10.00
Огляд виставки методичних посібників та нових видань підручників (огляд методичної літератури)
Реєстрація учасників серпневої наради

1
10.00-11.30
Інформаційно-методичний блок.



Концептуальні основи управління інтернатним закладом на засадах менеджменту освітніх інноваційЗавідувач НМЦ СІО
Лопухіна Т.В.

Особливості управління навчальним закладом в умовах суспільних
змін та формування нового Закону «Про освіту».
Старший викладач
кафедри менеджменту
освіти та психології Донецького облІППО

Державні стандарти забезпечення якісного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Головний спеціаліст відділу виховної та корекційної освіти Департаменту освіти та науки Донецької обласної держадміністрації

Напрямки роботи ПМПК в новому 2015-2016 навчальному роціЗавідувач Донецьким обласним навчально-методичним центром психологічної служби системи освіти, відділ ПМПК
2
12.00-13.00
Блок презентації педагогічного досвіду управлінської діяльності загальноосвітніх шкіл – інтернатів усіх типів та форм власності


Впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій в системі контролю за лікувально-профілактичною роботою в санаторній школі-інтернатіПоух Г.В. директор Святогірська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ст. №12 Донецької обласної ради,

Концепція «Школи нового тисячоліття – школи життєвих проектів»Керекеша-Попова О. В.
директор
Маріупольська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ступенів № 11 Донецької обласної ради

Контроль і керівництво в управлінській діяльності директора школиКраус О. Г. директор Маріупольська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 21 Донецької обласної ради

Шляхи реалізації загальношкільного проекту «Будьмо гідними дітьми рідної держави»Гончарова Т. В.заст.НВР
Парасковіївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 40 Донецької обласної ради

13.00-13.45
Підсумки роботи, прийняття рекомендацій.


Відповідальні: Лопухіна Т.В., завідувач науково-методичного центру спеціальної та інклюзивної освіти  Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

АНОНС ВИСТУПУ
 Поух Григорія Володимировича

 директора Святогірської  загальноосвітньої санаторної школи-інтернату  І-ІІ ст. №12 Донецької обласної ради

Професійне кредо
«Не може виховувати інших той, хто не виховує себе самого”. Я. Корчак
Сфера педагогічних інтересів
Контактний телефон
050156-08-13
Електронна адреса
svatint@mail.ru
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс
www.sanschool.dn.ua-

Опис виступу
Назва
Впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій в системі контролю за лікувально-профілактичною роботою в санаторній школі-інтернаті"
Категорія слухачівКерівники шкіл-інтернатів санаторного типу, шкіл-інтернатів для дітей -сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків, обласного підпорядкування з проблеми:
Мета Презентація досвіду роботи закладу
Короткий зміст
ІКТ як базова освітня технологія у сучасній школі. Запровадження в навчальний процес сучасних інформаційних технологій. Створення ефективної системи контролю лікувально-оздоровчої діяльності в санаторній школі-інтернаті. Система роботи школи за діагностично-проектуючим комплексом «Універсал» для оптимізації процесу організації виховної, лікувально-профілактичної роботи в умовах змінного дитячого колективу

АНОНС ВИСТУПУ
Краус Олени Геннадіївни
директора Маріупольської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат у І-ІІІ ступенів № 21 Донецької обласної ради

Професійне кредо
"У серце увійде тільки те, що йде від серця"
Сфера педагогічних інтересів
Контроль і керівництво в управлінській діяльності директора школи
Контактний телефон
0967379589
Електронна адреса
e.v.g.81@i.ua
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс


Опис виступу
НазваКонтроль і керівництво в управлінській діяльності директора школи
Категорія слухачівПрацівники інтернатів обласного підпорядкування
Мета Узагальнити результативність упровадження інновацій, зробити висновок щодо  необхідності акцентування уваги на педагогічних технологіях, що формують творчу особистість та перетворюють кожного учасника навально-виховного процесу на суб'єкта освітньої діяльності
Короткий змістПеред кожним керівником має стояти питання свідомого вдосконалення стилю керівництва закладом згідно з вимогами суспільства, а саме – його демократизації та гуманізації, що передбачає увагу до кожної особистості, врахування її індивідуальності, організацію спільної діяльності керівника та підлеглих на засадах партнерства, створення умов для професійного зростання кожного члена колективу.
Раціональне поєднання модернізованих і класичних функцій, форм і методів управлінської діяльності керівника школи в сучасних умовах є запорукою ефективного формування творчого колективу педагогів та учнів, демократизації та гуманізації навчально-виховного процесу, відкритості школи як динамічно соціальної системи.

АНОНС ВИСТУПУ
Керекеши-Попової Олени Володимирівни

директора Маріупольської загальноосвітньої школи-інтернат у  І-ІІІ ступенів № 1 Донецької обласної ради

Професійне кредо
Я никогда не говорю: «Мне нужно, чтобы вы это сделали». Я говорю: «Мне интересно, сумеете ли вы это сделать».
Сфера педагогічних інтересів
удосконалення системи правління навчальним закладом
Контактний телефон
(0629) -34-51-45, 067-731-00-51
Електронна адреса
kerekesha-09@mail.ru, internatz_3@mail.ru
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс
http://mariupol-internat 11.edukit.dn.ua

Опис виступу
Назва
Концепція «Школи нового тисячоліття – школи життєвих проектів»
Категорія слухачівПрацівники інтернатів обласного підпорядкування
Мета Допомогти людині навчитися жити у гармонії з собою, з природою, з іншими людьми, з суспільством
Короткий зміст
Загальна освіта для всіх і для кожного, реалізація планів довгострокового розвитку економіки і соціальної сфери держави, що забезпечують зростання добробуту громадян, вимагає інвестицій у людський капітал. Успішність таких планів залежить від того, наскільки всі учасники економічних і соціальних відносин зможуть підтримувати свою конкурентоспроможність, найважливішими умовами якої стають такі якості особистості, як ініціативність, здатність творчо мислити і знаходити нестандартні рішення.
В умовах глобального ринку, в якому бере участь і Україна, такі якості затребувані не тільки окремими громадянами, але й цілими творчими колективами, підприємствами і регіонами. Ці обставини і визначають інвестиційний характер вкладань в освіту.
В епоху швидкої зміни технологій повинна йти мова про формування принципово нової системи безперервної освіти, що передбачає постійне оновлення, індивідуалізацію попиту і можливостей його задоволення. Причому ключовою характеристикою такої освіти стає не тільки передача знань і технологій, але і формування творчих компетентностей, готовності до перенавчання.
У свою чергу, навички безперервної освіти, вміння навчатися протягом усього життя, вибирати, оновлювати, професійний шлях формуються зі шкільної лави. Від підготовленості, цільових установок школярів залежить те, наскільки ми зможемо вибрати і забезпечити інноваційний шлях розвитку країни. Саме зараз від того, наскільки сучасним і інтелектуальним нам вдасться зробити загальну освіту, залежить добробут наших дітей, онуків, усіх майбутніх поколінь. Яким має бути загальну освіту, щоб забезпечити рішення поставлених перед ним завдань? Як воно повинно вписуватися в загальну систему освіти і самореалізації громадян?

РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши науково-теоретичні та практичні проблеми щодоособливостейупровадження інноваційних технологій у практику роботи керівника  спеціального навчального закладу в умовах суспільних змін, учасники семінару - практикуму вважають за необхідне
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
1. Керівникам загальноосвітніх інтернатних  закладів обласного, місського та районного підпорядкування,  керівників закладів освіти, в яких упроваджується інклюзивне навчання :
-сприяти створенню умов науково-методичного супроводу  упровадження нових організаційних форм навчального процесу на основі інноваційних технологій;
- забезпечити науково-методичний супровід професійного розвитку
педагогічних працівників в умовах глобалізації та відкритості інформаційного освітнього простору.
-розширити практику інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах дітей та молоді з особливостями психофізичного розвитку.
- здійснити поетапний перехід спеціальних навчальних закладів на нові навчальні плани і програми  у відповідності до листа МОН від 25.06.2014 № 1/9-335 «Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік» та внести корективи в робочі навчальні плани на 2015/2016 навчальний рік для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
-  внести до змісту навчальних планів  предмет «громадянська освіта», що найповніше відповідає завданням національно-патріотичного виховання дітей і молоді, поєднує політико-правову, історико-патріотичну, екологічну, культурологічну проблематику
- у  загальноосвітніх школах-інтернатах  створити відповідні умови щодо запровадження інклюзивного навчання дітей з особливими потребами.
- створити навчально-корекційне середовище, щодо забезпечення індивідуального психолого-педагогічний супроводу учнів з розладами спектра аутизму для їх адаптації до шкільного життя та підготовки до навчання у спеціальних або загальноосвітніх навчальних закладах.
- на «День знань» провести лекції, бесіди, виховні заходи з метою утвердження у свідомості молоді переконань про єдність і соборність України (Сходу і Заходу)
- при формуванні типових навчальних планів передбачити збільшення кількості годин на вивчення української мови і літератури в школах з національними мовами викладання;
- провести круглий стіл щодо розробки та впровадження ефективних моделей національно-патріотичного виховання сучасної молоді на базі Парасковіївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 40 Донецької обласної ради
2. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчаються діти із складними порушеннями розвитку, у тому числі діти з аутизмом, синдромом Дауна та інші,  забезпечити доступ до навчально-виховного процесу асистента дитини з числа батьків або осіб, які їх замінюють, з урахуванням вимог санітарного законодавства.

3. З метою охоплення дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі й дітей-інвалідів, навчанням відповідно до законодавства про освіту та охорону дитинства  створити банк даних  про кількість
таких дітей, який має узагальнюватися щорічно.

4. Формувати здоровий спосіб життя як складову виховання, збереження і зміцнення здоров’я дітей і молоді, забезпечення збалансованого харчування, диспансеризації.

Немає коментарів:

Дописати коментар