ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра дошкільної та початкової освіти
Відділ початкової освіти
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації, моніторинг, якість»
Web-марафон
«Державний стандарт початкової загальної освіти: реалії, здобутки, перспективи»
для методистів міськ(рай) МК, які відповідають за початкову школу; керівників МО учителів початкових класів
Дата: 20 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.30 - 13.30
Місце проведення: м. Краматорськ, МК, ауд.28
МЕТА: проаналізувати результати впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти та надати рекомендації учителям початкових класів, враховуючи внесені зміни до програм.
ЗАВДАННЯ:
- відкорегувати роботу «Шкіл учителя 1-го класу», «Шкіл учителя 2-го класу», «Шкіл учителя 3-го класу»;
- розглянути з методичними службами міст (районів) рекомендації щодо супроводу процесу впровадження нових підручників для 4-го класу.
- наголосити на суттєвих змінах у програмах для 1-4 класах;
- презентуватиелектронний кейс «На допомогу учителю 4-го класу»;
- окреслитиособливості функціонування початкової школи у 2015-2016 навчальному році.
Примітка: учасники заходу працюють в режимі відео-конференції (Skype) на базі МК м. Краматорська та вебінару в регіональних центрах.
Центр 1: м. Маріуполь (м. Маріуполь, Першотравневий та Володарський р-ни).
Центр 2: Волноваський р-н (м. Вугледар, Волноваський, Великоновосілківський та Мар’їнський р-ни).
Центр 3: м. Краматорськ (м. Краматорськ та всі інші).
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№ з/п
|
Час проведення
|
Зміст роботи, тема
|
Відповідальний
|
Теоретико-методичний етап
| |||
Методичні рекомендації
| |||
10.30-11.45
| Вебінар. Якісна освіта — це інвестиції у майбутнє: | Співробітники лабораторії початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України: | |
| Онопрієнко О.В. | ||
| Бібік Н.М. | ||
| Цимбалару А.Д. | ||
| Бойченко Т.Є. | ||
11.45-12.15
| Методичний коментар. Пріоритетні напрямки діяльності початкової школи області у 2015-2016 навчальному році. Аналіз роботи, проблеми, перспективи. | Капінус Н.О., завідувач відділу початкової освіти Донецького облІППО | |
12.15-12.30
| Виступ-презентація.Патріотичне виховання молодших школярів. | Оніщенко І.В., методист МК м. Артемівська | |
Теоретико-практичний етап
| |||
І блок
Особливості роботи у 4-му класі
| |||
12.30-12.45
| Методичний конструктор. Підручник з математики — поєднання традицій та інновацій. | Краснікова А.І., методист МК м. Краматорська | |
12.45-13.00
| Методичний коментар. Формування мовної особистості в процесі вивчення української мови. | Лагоша А.В, методист МК
Слов’янського р-ну
| |
ІІ блок
| |||
13.00-13.15
| Презентація електронного кейсу «На допомогу учителю 4-го класу | Капінус Н.О., завідувач відділу початкової освіти Донецького облІППО | |
Заключний етап
| |||
13.15-13.30
| Підведення підсумків роботи. Прийняття рекомендацій. | Капінус Н.О., завідувач відділу початкової освіти Донецького облІППО |
Відповідальні: Капінус Н.О., завідувач відділом початкової освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши
науково-теоретичні та практичні проблеми щодо організації роботи
початкової школи в умовах впровадження Державного стандарту початкової
загальної освіти, учасники Web-марафону вважають за необхідне
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
- Проаналізувати роботу «Школи учителя 1 класу», «Школи учителя 2 класу», «Школи учителя 3 класу», внести корективи в роботу цих Шкіл на 2015-2016 навчальний рік;
- Урахувати при плануванні роботи «Школи учителя 4 класу» результати і проблеми «Школи учителя 1 класу», «Школи учителя 2 класу», «Школи учителя 3 класу»;
- Скорегувати роботу учителів с урахуванням відсутності підручників 4-х класів.
- Забезпечити кожному вчителю можливість використовувати складові портфоліо «Впроваджуємо Державний стандарт початкової загальної освіти» для якісної реалізації змісту початкової освіти;
- Опрацюватина засіданнях міських(районних) МО учителів початкових класів оновлені програми для 1-4 класів, накази та листи Міністерства освіти і науки України.
ЛІТЕРАТУРА
- Державний стандарт початкової загальної освіти.
- Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 – 4 класи. – К., 2015.
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 1495 від 22.12.2014 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 412 від 08.05. 2015 р. «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
- - Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-253 від 22.05. 2015 р. «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»;
- Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. – К., 1997, 2004.
- Савченко О.Я. Навчання і виховання. 1, 2, 3, 4 класи. – К., 2002-2005.
- Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу/ О.Я.Савченко та інш. - К., 2012.
- Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів. / О.Я.Савченко та інш. - К., 2012.
- Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів. / О.Я.Савченко та інш. - К., 2012.
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів//Початкова освіта. - №4(724). – 2014.
- Кононко О. Плекати особистість – головна місія вчителя// Учитель початкової школи. - № 3. – 2014.
- Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації. Репортаж з методологічного семінару. // Учитель початкової школи. - № 4. – 2014.
- Філософія для дітей. Цікаві уроки для молодших школярів: методичний посібник/ Н.В.Гавриш, О.О.Ліннік – К, 2014.
- Цимбалару А. Педагогічне проектування. – К., 2009.
Немає коментарів:
Дописати коментар