Державний стандарт початкової загальної освіти: реалії, здобутки, перспективи

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра дошкільної та початкової освіти
Відділ початкової освіти

Конгрес освітян Донеччини  «Регіональна освіта: інновації, моніторинг, якість»

 Web-марафон
 «Державний стандарт початкової загальної освіти: реалії, здобутки, перспективи»
для методистів міськ(рай) МК, які відповідають за початкову школу; керівників МО учителів початкових класів

Дата:  20 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.30 - 13.30
Місце проведення: м. Краматорськ, МК, ауд.28
МЕТА: проаналізувати результати впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти та надати рекомендації учителям початкових класів, враховуючи внесені зміни до програм.
ЗАВДАННЯ:
  • відкорегувати роботу «Шкіл учителя 1-го класу», «Шкіл учителя 2-го класу», «Шкіл учителя 3-го класу»;
  • розглянути з методичними службами міст (районів) рекомендації щодо супроводу процесу впровадження нових підручників для 4-го класу.
  • наголосити на суттєвих змінах у програмах для 1-4 класах;
  • презентуватиелектронний кейс «На допомогу учителю 4-го класу»;
  • окреслитиособливості функціонування початкової школи у 2015-2016 навчальному році.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: якість початкової освіти, компетентнісний підхід, інноваційні форми роботи з педагогічними кадрами.
Примітка: учасники заходу працюють в режимі відео-конференції (Skype) на базі МК м. Краматорська та вебінару в регіональних центрах.
Центр 1: м. Маріуполь (м. Маріуполь,  Першотравневий та Володарський р-ни).
Центр 2: Волноваський р-н (м. Вугледар, Волноваський, Великоновосілківський та Мар’їнський р-ни).
Центр 3: м. Краматорськ (м. Краматорськ та всі інші).
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№ з/п
Час проведення
Зміст роботи, тема
Відповідальний
Теоретико-методичний етап
Методичні рекомендації

10.30-11.45
Вебінар. Якісна освіта — це інвестиції у майбутнє:Співробітники лабораторії початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України:
  • Якість початкової освіти: проблеми і шляхи забезпечення
Онопрієнко О.В.
  • Освіта, спрямована на компетентнісні результати
Бібік Н.М.
  • Освіта, яка надихає на дії
Цимбалару А.Д.
  • Здоров’я учня та педагога — стратегія і тактика сучасної освіти
Бойченко Т.Є.

11.45-12.15
Методичний коментар. Пріоритетні напрямки діяльності початкової школи області у 2015-2016 навчальному році. Аналіз роботи, проблеми, перспективи.Капінус Н.О., завідувач відділу початкової освіти Донецького облІППО

12.15-12.30
Виступ-презентація.Патріотичне виховання молодших школярів.Оніщенко І.В., методист МК
м. Артемівська
Теоретико-практичний етап
І блок
Особливості роботи у 4-му класі

12.30-12.45
Методичний конструктор. Підручник з математики — поєднання традицій та інновацій.Краснікова А.І., методист МК
м. Краматорська

12.45-13.00
Методичний коментар. Формування мовної особистості в процесі вивчення української мови.Лагоша А.В, методист МК
Слов’янського р-ну
ІІ блок

13.00-13.15
Презентація електронного кейсу «На допомогу учителю 4-го класуКапінус Н.О., завідувач відділу початкової освіти Донецького облІППО
Заключний етап

13.15-13.30
Підведення підсумків роботи. Прийняття рекомендацій.

Капінус Н.О., завідувач відділу початкової освіти Донецького облІППО

Відповідальні: Капінус Н.О., завідувач відділом початкової освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши науково-теоретичні та практичні проблеми щодо організації роботи початкової школи в умовах впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, учасники Web-марафону  вважають за необхідне

Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
  1. Проаналізувати роботу «Школи учителя 1 класу», «Школи учителя 2 класу», «Школи учителя 3 класу», внести корективи в роботу цих Шкіл на 2015-2016 навчальний рік;
  2. Урахувати при плануванні роботи «Школи учителя 4 класу» результати і проблеми «Школи учителя 1 класу», «Школи учителя 2 класу», «Школи учителя 3 класу»;
  3. Скорегувати роботу учителів с урахуванням відсутності підручників 4-х класів.
  4. Забезпечити кожному вчителю можливість використовувати складові  портфоліо «Впроваджуємо Державний стандарт початкової загальної освіти» для якісної реалізації змісту початкової освіти;
  5. Опрацюватина засіданнях міських(районних) МО учителів початкових класів оновлені програми для 1-4 класів, накази та листи Міністерства освіти і науки України.

ЛІТЕРАТУРА
  1. Державний стандарт початкової загальної освіти.
  2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 – 4 класи. – К., 2015.
  3. Наказ Міністерства освіти і науки України № 1495 від 22.12.2014 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
  4. Наказ Міністерства освіти і науки України № 412 від 08.05. 2015 р. «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
  5. - Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-253 від 22.05. 2015 р. «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»;
  6. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. – К., 1997, 2004.
  7. Савченко О.Я. Навчання і виховання. 1, 2, 3, 4 класи. – К., 2002-2005.
  8. Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу/ О.Я.Савченко та інш. - К., 2012.
  9. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів. / О.Я.Савченко та інш. - К., 2012.
  10. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів. / О.Я.Савченко та інш. - К., 2012.
  11. Критерії  оцінювання навчальних досягнень  учнів початкових класів//Початкова освіта. - №4(724). – 2014.
  12.  Кононко О. Плекати особистість – головна місія вчителя// Учитель початкової школи. - № 3. – 2014.
  13.  Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації. Репортаж з методологічного семінару. // Учитель початкової школи. - № 4. – 2014.
  14.  Філософія для дітей. Цікаві уроки для молодших школярів: методичний посібник/ Н.В.Гавриш, О.О.Ліннік – К, 2014.
  15.  Цимбалару А. Педагогічне проектування. – К., 2009.

Немає коментарів:

Дописати коментар