ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання
Відділ суспільних дисциплін
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації - моніторинг якість»
Методичний симпозіум
«ІННОВАЦІЇ У ВИКЛАДАННІ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН У НОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ»
для методистів та керівників МО вчителів суспільних дисциплін
Термін: 20 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.30- 13.20
Місце проведення: Слов’янська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 Слов’янської міської ради Донецької області
МЕТА: проаналізувати
показники якості суспільствознавчої освіти в регіоні за 2014-2015 н. р.
та визначити шляхи оновлення змісту та методики навчання історії та
правознавства в 2015-2016 н.р. відповідно до актуальних запитів
сучасного українського суспільства та держави..
ЗАВДАННЯ:
- Проаналізувати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, визначити пріоритети та принципи оновлення змісту та методики навчання суспільствознавчих дисциплін у контексті реформування національної освіти.
- Акцентувати увагу на змінах у програмах з історії та правознавства та надати рекомендації щодо їх впровадження.
- Проаналізувати результати державної підсумкової атестації, ЗНО, учнівських інтелектуальних змагань (олімпіад, турнірів, конкурсів) та визначити роль методичних служб щодо їх поліпшення.
- Презентувати продуктивні педагогічні технології навчання історії та правознавства через майстер-класи переможцями обласного фахового конкурсу «Компетентнісно-орієнтований урок історії та правознавства».
- Ознайомити представників міст та районів Донецької області з організацією та умовами проведення фахових конкурсів та презентувати ППД робити МО щодо супроводу творчих педагогів у професійних змаганнях.
- Надати рекомендації щодо планування та організації роботи методичних об’єднань вчителів суспільних дисциплін у 2015-2016 навчальному році.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: національно-патріотичне
виховання, освітня галузь «Суспільствознавство», навчальна дисципліна,
навчально-методична література, навчальна програма, навчальний посібник,
методика навчання, технології навчання.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№з/п
|
Час проведення
|
Зміст роботи, тема
|
Відповідальний
|
1.
| 9.30-10.30 | Реєстрація учасників заходу | Рибалка Л.Д., методист відділу суспільних дисциплін облІППО |
2.
| 10.30-10.40 | Відкриття заходу | Рибак І.М., завідувач відділу суспільних дисциплін облІППО |
3.
| 10.40-10.55 | Доповідь Науково-теоретичні засади реформування шкільної освіти: проблеми та перспективи. | Лаврут О.О., в.о. ректора облІППО, канд. іст. наук |
4.
| 10.55-11.10 | Співдоповідь Реалізації основних принципів Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді в навчальних закладах області. | Бодик О.П., завідувач кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін і методики їх викладання ІППО, канд.філ.наук |
5.
| 11.10-11.30 | Співдоповідь. Особливості організації вивчення історії та правознавства у 2015-2016 н.р. Зміни у програмах з історії та правознавства щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді | Рибак І.М., завідувач відділу суспільних дисциплін облІППО |
6. | 11.20-11.35 | Аналітико-прогностичний огляд.Проблеми та перспективи підвищення якості суспільствознавчої освіти регіону (за результатами державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання учнів Донецької області, їх участі в олімпіадах, турнірах, творчих конкурсах у 2014-2015 н.р.) | Рибалка Л.Д., методист відділу суспільних дисциплін облІППО |
7. | 11.35-11.45 | Виступ-презентація. Педагогічний супровід розвитку інтелектуальних здібностей учнів при вивченні правознавства. Особливості проведення та результатиВсеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства у 2014-2015 н.р. | Філіпенко Т.М., учитель історії та правознавства Курахівської гімназії «Престиж» Мар’їнської районної ради |
8. | 11.45-12.45 | Практикум-презентація.Презентація
продуктивних педагогічних технологій навчання історії та правознавства
через майстер-класи переможцями V обласного фахового конкурсу
«Компетентнісно-орієнтований урок історії та правознавства». -Майстер-клас переможця конкурсу в номінації «Всесвітня історія, 11-й клас». -Майстер-клас переможця конкурсу в номінації «Правознавство, 10-й клас». -Майстер-клас переможця конкурсу в номінації «Історія рідного краю». | Антоненко В.В., учитель історії ЗОШ I-III ст. № 2 Краматорської міської ради Денисова Л.О., учитель правознавства Білицької ЗОШ І-ІІІ ст. № 10 Добропільської міської ради Дудко Ю.Д., учитель історії Торського НВК Краснолиманської міської ради |
9. | 12.45-13.10 | Методичний дайджест.Рекомендації щодо планування підвищення кваліфікації вчителів суспільних дисциплін в системі післядипломної педагогічної освіти та організації роботи методичних об’єднань вчителів суспільних дисциплін у 2015 - 2016 н.р. | Рибак І.М., завідувач відділу суспільних дисциплін ІППО |
10. | 13.10-13.20 | Підведення підсумків заходу. | Рибак І.М,, завідувач відділу суспільних дисциплін облІППО |
Відповідальні: Рибак І.М., завідувач відділом суспільних дисциплін Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
АНОНС ВИСТУПУ
Дудко Юлії Дмитрівни
учителя
історії Торського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Краснолиманської міської
ради Донецької областіПрофесійне кредо | Історія не пишеться без нас. |
Сфера педагогічних інтересів | Організація туристсько-краєзнавчої роботи. |
Контактний телефон | 0963107064. |
Електронна адреса | torskoe@mail.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | - |
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас переможця V обласного конкурсу «Компетентнісно орієнтований урок історії та правознавства» в номінації «Історія рідного краю» |
Категорія слухачів | Методисти та керівники МО вчителів суспільних дисциплін |
Мета | Презентувати власний досвід з проведення музейних уроків з історії на прикладі вивчення теми «Наш край у другій половині ХІХ століття. Господарське і повсякденне життя» |
Короткий зміст | Буде презентовано досвід з проведення музейних уроків, які є доповненням до курсу історії України. Їх проведення дає можливість конкретизувати загальні положення (історичні явища та події), прив’язати їх до певних фактів з історії рідного краю, «опредметнити» завдяки музейним експонатам. Але музейні предмети стають не лише ілюстрацією певного навчального матеріалу. Автор досвіду демонструє, як завдяки розширенню та урізноманітненню джерел інформації за рахунок фондів музею села Торське можна створити сприятливі умови для розвитку креативного мислення учнів. |
АНОНС ВИСТУПУ
Рибак Ірини Миколаївни
завідувача відділу суспільних дисциплін Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освітиПрофесійне кредо | «Якщо людина не знає, до якої мети вона рухається, для неї жоден вітер не буде попутним» (Сенека). |
Сфера педагогічних інтересів | Науково-методичні засади сучасного уроку з історії; методика роботи з джерелами на уроках історії та правознавства; громадянська освіта |
Контактний телефон | 050-801-19-55 |
Електронна адреса | istorikdon@rambler.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | http://istorikdon.blogspot.com/ |
Опис виступу
| |
Назва | «Особливості організації навчання історії та правознавства у 2015-2016 н.р. Зміни у програмах з історії та правознавства щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді» |
Категорія слухачів | Методисти та керівники МО вчителів суспільних дисциплін |
Мета | Охарактеризувати основні завдання вивчення суспільствознавчих предметів у школі у світлі впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти в 5-7-х класах, затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. |
Короткий зміст | У доповіді висвітлюються питання організації готовності до впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (освітня галузь «Суспільствознавство») та підготовки вчителів історії до викладання у 5-7 класах. Висвітлюються напрямки роботи методичних служб щодо спрямування регіональної системи суспільствознавчої освіти на формування предметних компетентностей, виховання відповідального громадянина і патріота України. |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши
науково-теоретичні та практичні проблеми щодо викладання
суспільствознавчих дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах
Донецької області в 2015-2016 н.р. учасники методичного симпозіуму
вважають за необхідне
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
Методичним службам:
- Організувати роботу з рекламним проспектом підвищення кваліфікації на 2015-2016 н.р. з метою розвитку професійної компетентності вчителів суспільних дисциплін та задоволення їх освітніх потреб за різними моделями навчання.
- Забезпечити спрямування навчально-виховного процесу на формування предметних компетентностей учнів засобами суспільствознавчих дисциплін та виховання громадянина і патріота.
- Здійснювати моніторинг якості освіти з базових дисциплін, готовності випускників шкіл до державної підсумкової атестації та зовнішнього тестування.
- Підтримувати діяльності базових навчальних закладів щодо участі школярів у конкурсах, турнірах, олімпіадах, суспільних акціях і проектах.
- Виявляти та вивчати ППД педагогів області щодо реалізації регіональних освітніх програм засобами суспільних дисциплін.
Методичним об’єднанням учителів суспільних дисциплін:
- здійснювати супровід педагогів щодо впровадження технологій компетентнісно орієнтованого навчання під час вивчення суспільних дисциплін;
- продовжити відслідкування якості суспільствознавчої освіти у місті (районі), спрямувати навчально-виховний процес на формування громадянина і патріота України, який усвідомлює свою належність до українського народу, дбає про збереження та збагачення українських культурно-історичних традицій, здатний усвідомлено та відповідально брати участь у суспільно-політичному житті, відстоювати свої права і свободи, висловлювати свою позицію та впливати на життя громади через активну діяльність;
- поширити викладання курсів духовно-морального спрямування (етики, християнської етики, тощо), що мають сприяти формуванню світоглядного плюралізму, віротерпимості, становленню духовної особистості з гуманістичними цінностями.
- посилити увагу до викладання правових дисциплін та організації позаурочної роботи з усіх суспільствознавчих предметів з метою формування правової культури молоді, негативного ставлення до будь-яких проявів насильства, наслідком яких є загибель населення, руйнування пам’яток історії та культури; акцентувати увагу на небезпеку розв’язання внутрішньополітичних суперечностей та конфліктів всередині країни не політичними засобами, а засобами зброї, війни чи сили.
- організувати педагогічний коучинг інтелектуально обдарованих учнів щодо їх результативної участі у конкурсах, олімпіадах, турнірах, широке залучення до суспільно значущих проектів;
- стимулювати участь педагогів у професійних конкурсах обласного та всеукраїнського рівнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар