Основні аспекти вивчення іноземних мов (англ., нім., франц., мов національних меншин) в умовах сучасного розвитку освіти України

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання
Відділ гуманітарної освіти

Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації - моніторинг - якість»
Круглий стіл

 «Основні аспекти вивчення іноземних мов (англ., нім., франц., мов національних меншин) в умовах сучасного розвитку освіти України» 
для керівників районних методичних об’єднань вчителів
англійської, німецької та французької мов

Дата: 19.08.2015 р.
Час проведення: 10.30 – 13.00
Місце проведення: ЗОШ №4,
м. Краматорськ 
МЕТА: обговорення питання сучасного методичного спрямування викладання іноземних мов в умовах реформування іншомовної освіти. Визначення пріоритетних завдань на новий навчальний рік в роботі методичних об’єднань вчителів іноземних мов, згідно з запровадженням нових стандартів.

ЗАВДАННЯ:
  • опрацювати нормативні документи, методичні рекомендації щодо розвитку та функціонування  іншомовної освіти;
  • проаналізувати  роботу  методичних  об’єднань   учителів  англійської, німецької та французької мов  за  минулий  навчальний  рік  та  окреслити  завдання  щодо  покращення результативності їх роботи у 2015/2016  навчальному році;
  •    проаналізувати організацію роботи з обдарованими  учнями та підготовку їх до участі в інтелектуальних змаганнях, конкурсах;
  • ознайомити з новими орієнтирами іншомовної  освіти, науково-методичним забезпеченням викладання іноземних мов у 2015/2016 н. р. у 7-х класах.
  • опрацювати інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення англійської, німецької та французької мов в ЗНЗ з мовами національних меншин та в україномовних закладах;
  • поширювати  педагогічний  досвід щодо  стимулювання  творчого, інтелектуального,  духовного  розвитку  та  задоволення  потреби  в  професійній самореалізації вчителя-словесника;

КЛЮЧОВІ СЛОВА: іншомовна освіта, Європейське мовне портфоліо, професійна самореалізація вчителя іноземної мови, формування комунікативної компетентності учнів, літні мовні табори, ейдетика у вивченні іноземних мов.         

Модератор: Мочикіна М.В., методист віддлу суспільно-гуманітарних дисциплін Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
 
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№ з/п

Години

Зміст роботи, тема
Відповідальний
1
10.00-10.30
Реєстрація учасників методичної майстерні.
Мочикіна М.В.
2
10.30-10.35
Відкриття роботи методичної майстерні, привітання учасників.
Мочикіна М.В.
3
10.35-10.45
Аналіз  роботи  ВГО та методичних  об’єднань   учителів  англійської, німецької та французької мов  за  минулий  навчальний  рік  та  завдання  щодо  покращення результативності їх роботи у 2015/2016  навчальному році.
Мочикіна М.В.
4
10.45-10.55
Аналіз проведення учнівських олімпіад з англійської, німецької та французької мов  у 2014/2015 н.р.
Мочикіна М.В.
5
10.55-11.10
Майстер клас «Шлях до успіху в роботі з талановитими і обдарованими дітьми.»
Бодня О.І.
6
11.10-11.25
Майстер клас «Науково-дослідна робота в МАН як складова розвитку обдарованого учня»
Шередека Г.В.
7
11.25-11.35
Аспекти роботи вчителя за новою програмою для 1 – 9 класів у 2015 – 2016 навчальному році: розвантаження курсу «Іноземні мови»
Мочикіна М.В.
8
11.35-11.45
Про особливості організації і проведення літніх мовних таборів у Донецькій області у 2015 – 2016 навчальному році.
Мочикіна М.В.
9
11.45-12.00
Організація роботи літнього мовного табору. Із досвіду роботи.
Хорошайло О.С.
10
12.00-12.10
Про підготовку педагогічних працівників до участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року - 2016» у номінації «Англійська мова»
Мочикіна М.В.
11
12.10-12.25
Майстер клас «Інтерактивні технології: організація роботи в групах»
Мурга С.О.
12
12.25-12.35
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення англійської, німецької та французької мов у ЗНЗ з мовами національних меншин та в україномовних закладах.
Мочикіна М.В.
13
12.35-12.50
Обговорення рекомендацій.
Мочикіна М.В.
14
12.50-13.00
Підведення підсумків роботи наради.
Мочикіна М.В.


АНОНС ВИСТУПУ
Бодні Ольги Іванівни

учителя французької мови комунального закладу
«Маріупольський міський ліцей»
міської  ради Донецької області

Професійне кредо:  «Преподавание – есть искусство, а не ремесло; в этом самый корень учительского дела. Перепробовать 10 методов и выбрать свой, пересмотреть 10 учебников и не держаться ни одного неукоснительно – вот единственный возможный путь живого преподавания. Вечно изобретать, совершенствоваться – вот единственный курс учительской жизни»
Сфера педагогічних інтересів:  Використання інтерактивних методів навчання як засіб формування комунікативної компетентності учнів на уроках французької мови.
Контактні телефони:  +380962836430;  +30507099682
Електронна адреса: bodnya.olya@yandex.ru     

 Опис виступу
Назва                                     «Шлях до успіху в роботі з талановитими та обдарованими дітьми»
Категоріяслухачів             Для вчителів іноземних мов.
Мета                                     Презентація власного професійного досвіду  в роботі з талановитими та обдарованними учнями.
Короткий зміст                 Ми зустрічаємо різних учнів: старанних, сумлінних, здатних. Але коли бачиш, що в класі є учень з неординарними здібностями, то розумієш, що працювати треба інакше, по-новому, можливо, змінити традиційний підхід до уроку. Завдання вчителя розкрити і розвинути обдарованість учня, адже обдарований учень легко засвоює програмовий матеріал, його рівень знань швидко виходить за рамки програми, він швидко досягає нового рівня і «вимагає» від себе і вчителі йти далі. Тому вчитель, маючи такого учня,  повинен розуміти, що не має права стояти на місці і залишатися на одному і тому ж рівні.


АНОНС ВИСТУПУ
Шередеки Галини Володимирівни

вчителя англійської мови, доцента кафедри  іноземної філології КЕГІ, кандидата філологічних наук, директора Костянтинівської гімназії із загальноосвітньою школою І ступеню Костянтинівської міської ради Донецької області.

Професійне кредо  Учитель живе доти, доки вчиться; щойно він перестає вчитися, в  ньому помирає вчитель   (К. Ушинський).
                                                                         Майбутнє країни – в освіті дитини.
                                                                         Багатство  -  Штамп на золотому, А золотий – Ми самі!
                                                                         (Р.Бернс). 
Сфера педагогічних інтересів                   Сприяння самореалізації й саморозвитку обдарованого учня.     Мотивація до самостійної діяльності протягом усього життя.    Формування полікультурної й комунікативної компетентностей учня на засадах   особистісно орієнтованого підходу.
Контактний телефон                                   0509898867
Електронна адреса                                      gal-sher@yandex.ru

 Опис виступу
Назва                                   Науково-дослідна робота в МАН як складова розвитку обдарованого учня.
Категоріяслухачів            Вчителі іноземних мов, куратори-наставники обдарованих учнів.
Мета                                    Обмін досвідом із питань формування наукової учнівської еліти на засадах особистісно орієнтованого підходу через роботу в МАН.
Короткий зміст        Співпраця куратора-наставника з практичним психологом та вчителем інформатики на всіх етапах науково-дослідницької роботи. Етапи роботи над науковим дослідженням. Структура роботи. Робота з термінологією як складова наукового дослідження. Методика роботи з науковою літературою з обраної теми та оригіналами художніх творів чи словниковими статтями.

АНОНС ВИСТУПУ
Хорошайло Олени Станіславівни

завідуючої  кафедрою лінгвістики
ПВНЗ Донбаський інститут техніки та менеджменту
Міжнародного науково-технічного університету
імені академіка Ю. Бугая

Професійне кредо                                       «Щоб бути хорошим викладачем, потрібно любити те, що викладаєш, і любити тих, кому викладаєш»,- В. Ключевський.
Сфера педагогічних інтересів                   Виховання духовно-моральних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями.
Контактний телефон                                  0501027249
Електронна адреса                                      khoroshajlo@rambler.ru
Власний сайт, блог або                                http://vk.com/id11010424
інформаційний ресурс

Опис виступу
Назва                                    Організація роботи літнього мовного табору. Із досвіду роботи
Категоріяслухачів            Викладачі іноземних мов
Мета                                     Поділитися досвідом роботи щодо організації та проведення літнього мовного табору для школярів
Короткий зміст                  З 2 по 12 червня на базі нашого інституту працював літній мовний табір для учнів 10 класів шкіл міста. 45 десятикласників здійснили захоплюючу подорож у світ англійської мови, не покидаючи рідне місто.
Викладачі нашого вузу та вчителі-волонтери зі шкіл №№ 4, 21, 32 запропонували школярам різноманітні заходи, проекти, участь у конкурсах англійською мовою. Кожен день – нова тема, інтерактивні ігри, спілкування, спів! Діти отримали масу позитивних вражень та емоцій, знайшли нових друзів! Хотілося б поділитися з колегами власним досвідом з реалізації цього актуального волонтерського проекту.
 
АНОНС ВИСТУПУ
Мурги Світлани Олександрівни
учителя англійської мови
Дружківської гімназії  «Інтелект»
 Дружківської міської ради.

Професійне кредо                                 Учитель, будь сонцем, що випромінює людське    тепло, і будь благодатним ґрунтом для розвитку  людських  почуттів; сій  знання не лише в пам’яті й свідомості  твоїх  учнів, а  передусім  у  їхніх  душах і серцях                                                                                        Ш. Амонашвілі.
Сфера педагогічних інтересів                   Впровадження інноваційних технологій у навчальний процес: інтерактивні технології та ІКТ.
Контактний телефон                                  0955773196
Електронна адреса                                      svetlana.murga@mail.ru

Опис виступу

Назва                                    Інтерактивні технології: організація роботи в групах (з досвіду роботи вчителів  Великобританії).
Категоріяслухачів            Для вчителів іноземної мови.
Мета                                     Підвищення ефективності навчального процесу шляхом застосування різних форм   групової роботи на уроках іноземної мови.
Короткий зміст                  Групова робота - це унікальна організація уроку, яка  є шляхом  підвищення результативності процесу навчання. Вона забезпечує взаємодію між учнями і робить непрямим керування вчителя. Учителю необхідно уміти підібрати форми групової роботи, правильно організовувати її, підтримуючи зв’язок між усіма учнями, стимулюючи процеси глибокого осмислення діяльності.
                                               Групова діяльність - це спільна діяльність учителя й учнів, що дає змогу реалізувати природне прагнення до спілкування, взаємодопомоги та розвитку творчості. Ця форма роботи має велике значення для формування самостійності школяра.

РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши науково-теоретичні та практичні проблеми щодо створення інноваційного простору діяльності сучасного вчителя іноземної мови, учасники методичної майстерні  вважають за необхідне
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
  1. Розглянути стан науково-методичного забезпечення організації навчально-виховного процесу в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої  освіти;
  2. Обговорити проект Закону України «Про освіту», нової редакції       Концепції з профільного навчання;
  3. Глибоко проаналізувати основні нормативні документи з іноземних мов;
  4. Проаналізувати  стан викладання іноземної мови, результатів зовнішнього незалежного оцінювання, моніторингу рівня навчальних досягнень учнів, обговорити результативність участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з іноземних мов;
  5. Створити обласну робочу групу найкращих вчителів англійської мови з питань підготовки вчителів до фахового конкурсу «Учитель року» у номінації «Англійська мова»;
  6. Створити цілісну систему методичної роботи по підвищенню фахової майстерності вчителів іноземної мови;
  7. Сприяти розвитку творчості вчителів і учнів шляхом участі у  різноманітних конкурсах, проектах, олімпіадах з іноземних мов;
  8. Постійно оновлювати базу даних щодо впровадження особистісно-орієнтованих програм та технологій;
  9. Дотримуватися принципу новизни (різноманітність ситуацій, комунікативних завдань, прийомів та форм роботи, актуальність змісту текстів,варіативність та раціональне комбінування мовного матеріалу);
  10. Обговорити шляхи піднесення якості й ефективності сучасного уроку;
  11. Спрогнозувати результативність підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників у 2015-2016 навчальному році;
  12. Активізувати впровадження другої іноземної мови з 5-го класу;
  13. Обмінятися досвідом щодо створення і проведення пришкільних мовних таборів у 2015-2016 навчальному році;
  14. Розглянути подальші шляхи впровадження національно-патріотичного виховання на уроках іноземної мови;
  15. Провести моніторинг діяльності загальноосвітніх навчальних закладів і Р(М)МК (НМЦ) щодо роботи з обдарованими учнями.


РЕЗОЛЮЦІЯ  
      Створити цілісну систему методичної роботи по підвищенню фахової майстерності вчителів іноземних мов; започаткувати єдиний банк методичних розробок щодо організації та проведення літніх мовних таборів у загальноосвітніх навчальних закладах області.


Немає коментарів:

Дописати коментар