ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання
Відділ гуманітарної освіти
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації - моніторинг якість»
Методична майстерня
«Основні аспекти гуманітарної освіти в умовах сучасного розвитку освіти України»
для
керівників районних методичних об’єднань учителів російської мови та
літератури, інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури
Термін: 19 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.30- 12.30
Місце проведення: Краматорська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 Краматорськї міської ради Донецької області
ЗАВДАННЯ:
- Опрацювати нормативні документи, методичні рекомендації щодо розвитку та функціонування мовно-літературної освіти.
- Проаналізувати здобутки методичних об’єднань учителів російської мови та літератури, зарубіжної літератури за минулий навчальний рік та окреслити завдання щодо покращення результативності їх роботи у 2015/2016 навчальному році.
- Окреслити основні напрями діяльності методичних об’єднань щодо забезпечення науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу з метою реалізаціїзмістових ліній мовно-літературного компонентів Державного стандарту базової і повної загальної середньої світи (освітня галузь «Мови і літератури»).
- Проаналізувати організацію роботи з обдарованими учнями та їх підготовку їх до участі в інтелектуальних змаганнях, конкурсах.
- 5. Опрацювати інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення російської мови, інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури в ЗНЗ з мовами національних меншин та в україномовних закладах.
- 6. Поширювати педагогічний досвід щодо опрацювання оригіналу і перекладу у світлі формування етнокультурної компетентності учнів 5-7 класів у процесі вивчення інокультурних літературних творів; використання методики соціодрами та плейбек-театру в процесі підготовки до написання переказів на уроках російської мови; застосування інтелектуальних ігор на уроках літератури та в позакласній роботі.
- 7. Стимулювати творчий, інтелектуальний, духовний розвиток та задоволення потреби в професійній самореалізації вчителя-словесника.
- 8. Ознайомити з новими орієнтирами літературної освіти, науково-методичним забезпеченням викладання світової літератури у 2015/2016 н. р. у 7-х класах.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№ з/п
|
Години
|
Зміст роботи, тема
|
Відповідальний
|
1
|
10.00-10.30
| Реєстрація учасників методичної майстерні |
Гарна С.Ю.
|
2
|
10.30-10.35
| Відкриття роботи методичної майстерні, привітання учасників |
Гарна С.Ю.
|
3
|
10.35-10.45
| Аналіз роботи ВГО та методичних об’єднань учителів російської мови та літератури, зарубіжної літератури за минулий навчальний рік та завдання щодо покращення результативності їх роботи у 2015/2016 навчальному році. |
Гарна С.Ю.
|
4
|
10.45-10.55
| Презентація системи роботи міської ПНМК учителів російської мови та літератури, зарубіжної літератури міста Красного Лиману |
Фесенко Н.В.
|
5
|
10.55-11.05
| Аналіз проведення учнівських олімпіад з російської мови і літератури та мовно-літературних конкурсів у 2013/2014 н.р. |
Гарна С.Ю.
|
6
|
11.05-11.10
| Організація роботи з обдарованими учнями та підготовка їх до участі в інтелектуальних змаганнях (з досвіду роботи) |
Вінтоняк Т.Р.
|
7
|
11.10-11.20
| Майстер-клас «Інтелектуальні ігри на уроках літератури та в позакласній роботі» |
Григорєва І.О.
|
8
|
11.20-11.25
| Аспекти роботи вчителя за новою програмою для 5 – 9 класів у 2015 – 2016 навчальному році: розвантаження курсу «Зарубіжна література» |
Гарна С.Ю.
|
11.25-11.40
| Майстер-клас «Опрацювання оригіналу і перекладу у світлі формування етнокультурної компетентності учнів 5-7 класів у процесі вивчення інокультурних літературних творів» |
Ціко І.Г.
| |
9
|
11.40-11.55
| Майстер-клас «Використання методики соціодрами та плейбек-театру в процесі підготовки до написання переказів на уроках російської мови» |
Євтушенко О.Ю.
|
10
|
11.55-12.10
| Майстер-клас «Інтерпретація образу «маленької людини» в літературі та кіномистецтві (на прикладі повісті М.Гоголя «Шинель» та кінострічки Р.Бикова «Опудало» за однойменною повістю В. Железнякова)» |
Козієва В.В.
|
11
|
12.10-12.15
|
Про
підготовку педагогічних працівників до участі у всеукраїнському
конкурсі «Учитель року - 2016» у номінації «Російська мова та
література»
|
Гарна С.Ю.
|
12
|
12.15-12.20
|
Інструктивно-методичні
рекомендації щодо вивчення російської мови та літератури, інтегрованого
курсу «Література», зарубіжної літератури в ЗНЗ з мовами національних
меншин та в україномовних закладах.
|
Гарна С.Ю.
|
13
|
12.20-12.25
| Обговорення рекомендацій |
Гарна С.Ю.
|
14
|
12.25-12.30
| Підведення підсумків роботи наради |
Гарна С.Ю.
|
Відповідальні: Гарна С.Ю. завідувач відділу гуманітарної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
АНОНС ВИСТУПУ
учителя російської мови та літератури
Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6
Професійне кредо | То, что сам ты знаешь, передай другим, То, чего не знаешь, от других возьми!
Анвари
|
Сфера педагогічних інтересів | Інтерактивні методи навчання на уроках російської мови та літератури |
Контактний телефон | 0953937610 |
Електронна адреса | school6-ua@yande.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | - |
Опис виступу
| |
Назва | Організація роботи з обдарованими учнями та підготовка їх до участі в інтелектуальних змаганнях |
Категорія слухачів |
Керівники
районних методичних об’єднань учителів російської мови та літератури,
інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури
|
Мета | Презентувати досвід роботи щодо організації роботи з обдарованими учнями та підготовки їх до участі в інтелектуальних змаганнях |
Короткий зміст | Процес підготовки учнів до олімпіад безпосередньо пов'язаний з наявністю у навчальному закладі вчителів, які готові і здатні взяти на себе відповідальність за роботу з обдарованими учнями. У педагогічній діяльності творчість вчителя займає особливе місце. Адже лише неформальне, творче ставлення до своїх обов’язків може дати позитивні результати. Саме тому в школах великої уваги надають удосконаленню педагогічної майстерності та розвитку творчості кожного педагога, який так чи інакше спілкується з обдарованою дитиною, адже ще В.Сухомлинський підкреслював, що лише творчий учитель здатен запалити в учнях жагу до знань |
АНОНС ВИСТУПУ
учителя російської мови та літератури
Краматорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8
Професійне кредо | У кожній людині є сонце, тільки не треба його гасити
(Сократ)
|
Сфера педагогічних інтересів | Розвиток творчих здібностей учнів на уроках російської мови і літератури |
Контактний телефон | 0997607340 |
Електронна адреса | irina-804@mail.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | - |
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Інтелектуальні ігри на уроках літератури та в позакласній роботі». |
Категорія слухачів |
Керівники
районних методичних об’єднань учителів російської мови та літератури,
інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури
|
Мета | Ознайомити слухачів із різними варіантами використання інтелектуальних ігор на уроках літератури та в позакласній роботі, показати значення інтелектуальних ігор щодо розвитку творчого, асоціативного, логічного мислення учнів, розширенні їх світогляду, вихованні інтересу до предмета |
Короткий зміст |
Майстер-клас буде цікавим для вчителів російської мови та літератури,
зарубіжної літератури, української мови та літератури, а також інших
навчальних дисциплін, студентів педагогічних спеціальностей Підготовка до інтелектуальної гри стимулює інтерес до вивчення предмета, самостійну роботу учнів, розширює культурно-пізнавальні інтереси особистості; у процесі гри школяр вчиться застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, працювати в команді. У майстер-класі будуть представлені завдання та моделі сценаріїв брейн-рингів, літературних рингів різної тематики, інтелектуальної гри «Даугавпілс» тощо |
АНОНС ВИСТУПУ
учителя російської мови та літератури
Краматорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2
Професійне кредо | Дорогу осилит идущий |
Сфера педагогічних інтересів | Майстерня як умова розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів на уроках російської мови |
Контактний телефон | 0669649536 |
Електронна адреса | ievtushienkoi@mail.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | - |
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Використання методики соціодрами та плейбек-театру в процесі підготовки до написання переказів на уроках російської мови». |
Категорія слухачів |
Керівники
районних методичних об’єднань учителів російської мови та літератури,
інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури
|
Мета | Познайомити слухачів з особливостями методики соціодрами й плейбек-театру, показати на практиці варіанти використання даної методики при підготовці до написання переказів в 6 класі |
Короткий зміст | Аналіз тексту і запам'ятовування основних мовних одиниць при підготовці до написання переказу здійснюється через творче програвання ситуації та виявляє в ній нові взаємозв'язки й ресурси тексту. Використання заявленої методики допомагає відчути спільність з іншими членами групи й створити ситуацію успіху для кожного учасника. Завдяки різноманітності та спонтанній грі урок виходить унікальним і неповторним, він народжується тут і зараз |
АНОНС ВИСТУПУ
учителя російської мови та зарубіжної літератури
Іверської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Професійне кредо | У кожній дитині сонце, тільки треба його засвітити |
Сфера педагогічних інтересів |
Робота з художніми деталями як шлях до розуміння ідеї твору
|
Контактний телефон |
0502908376
|
Електронна адреса | xajok2011@yandex.ua |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | - |
Опис виступу
| |
Назва | Майстер-клас «Інтерпретація образу «маленької людини» в літературі та кіномистецтві (на прикладі повісті М.Гоголя «Шинель» та кінострічки Р.Бикова «Опудало» за однойменною повістю В.Железнякова)» для вчителів зарубіжної літератури |
Категорія слухачів |
Керівники
районних методичних об’єднань учителів російської мови та літератури,
інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури
|
Мета | На прикладі порівняльного аналізу повісті М.Гоголя «Шинель» та кінострічки Р.Бикова «Опудало» за однойменною повістю В. Железнякова показати можливість ефективної реалізації актуальних освітніх та виховних завдань; осучаснення навчального процесу, враховуючи потреби та смаки сучасних учнів; збагачення духовного і естетичного досвіду школярів |
Короткий зміст | У виступі визначаються різні аспекти розуміння та інтерпретації художнього образу «маленької людини» в літературі та кіномистецтві на прикладі повісті М.Гоголя «Шинель» та кінострічки Р.Бикова «Опудало» за однойменною повістю В. Железнякова. Розглядаються різноманітні шляхи переосмислення художнього твору як можливість пошуку його підтекстової та надтекстової інформації, що сприяє формуванню гуманістичного світогляду учнів, їх знань про розмаїття полікультурного світу; формуванню системи літературних компетенцій, у тому числі, полікультурної; вирішенню проблемних пізнавальних завдань, пов'язаних із необхідністю орієнтації учнів у різних художніх системах; вихованню загальнолюдських цінностей. |
АНОНС ВИСТУПУ
учителя російської мови та зарубіжної літератури, заступника директора з НВР
Краснолиманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5, керівника міської предметної науково-методичної комісії
Професійне кредо | Творчий пошук, фахова досконалість, любов до предмета й дітей, використання сучасних педагогічних технологій на уроках |
Сфера педагогічних інтересів | Використання мультимедійних презентацій та відеоматеріалів на уроках зарубіжної літератури з метою виховання творчої особистості в системі креативної освіти |
Контактний телефон | 0997447894 |
Електронна адреса | natali.17121969@mail.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | http://multiurok.ru/slovesnik - сайт ММО |
Опис виступу
| |
Назва | Презентація системи роботи міської ПНМК учителів російської мови та літератури, зарубіжної літератури міста Красного Лиману |
Категорія слухачів |
Керівники
районних методичних об’єднань учителів російської мови та літератури,
інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури
|
Мета | Презентація системи роботи міської ПНМК учителів російської мови та літератури, зарубіжної літератури міста Красного Лиману |
Короткий зміст | Афішування системи роботи міської ПНМК учителів російської мови та літератури, зарубіжної літератури: пріоритетні напрямки, результативність роботи. Робота творчої групи «Створення медіаконтенту для уроків позакласного читання з літератури та зарубіжної літератури для учнів 5-7 класів» . Презентація диску з буктрейлерами |
АНОНС ВИСТУПУ
старшого викладача кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін і методики їх викладання
Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Професійне кредо | Практична педагогіка – це знання та уміння, доведені до ступеня майстерності і підняті до рівня мистецтва (В. Сухомлинський) |
Сфера педагогічних інтересів | Формування етнокультурної компетентності учителя та учня в контексті їх мовно-літературної діяльності |
Контактний телефон | +380952583604 |
Електронна адреса | igor.tsiko@gmail.com |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
Опис виступу
| |
Назва | Опрацювання оригіналу і перекладу у світлі формування етнокультурної компетентності учнів 5-7 класів у процесі вивчення інокультурних літературних творів |
Категорія слухачів |
Керівники
районних методичних об’єднань учителів російської мови та літератури,
інтегрованого курсу «Література», зарубіжної літератури
|
Мета | Представити авторські інноваційні рішення щодо роботи з першотвором і його перекладами на уроках літератури з огляду на останні досягнення науково-методичної думки |
Короткий зміст | Увазі слухачів пропонується теоретично обґрунтований та експериментально перевірений алгоритм роботи з твором-оригіналом і твором-перекладом. У розрізі проблеми формування етнокультурної компетентності учнів 5-7 класів на основі авторитетних науково-методичних джерел визначені: 1) рівні володіння мовою автохтонного художнього тексту; 2) типи сприйняття текстової інформації, 3) характер і 4) обсяг роботи з твором-оригіналом і твором-перекладом. Упровадження такого підходу дозволило зафіксувати готовність до внутрішнього і зовнішнього діалогу учнів-підлітків на основі естетичних вражень про інокультурний світ, складених під час підготовки до читання (сприймання) літературного твору чи його різномистецьких інтерпретацій, елементів аналізу, формувати в школярів ціннісне ставлення до мистецтва слова. Матеріал, що буде представлений, отримав схвальні відгуки від провідних українських вчених з методики викладання зарубіжної літератури |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши
науково-теоретичні та практичні проблеми щодо створення інноваційного
простору діяльності сучасного учителя-словесника, учасники методичної
майстерні вважають за необхідне
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
1.
Проаналізувати роботу МО за минулий навчальний рік, спланувати
діяльність на наступний період з урахуванням вимог нового
інформаційно–освітнього простору та рекомендацій МОН України.2. Спрямувати педагогічну діяльність на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного вчителя, на впровадження досягнень передового і новаторського педагогічного досвіду.
3. Розробляти шляхи вдосконалення самоосвітнього розвитку професійних якостей вчителів-філологів, опановуючи нові педагогічні та комп'ютерні технології.
4. Пропагувати нові педагогічні ідеї та нові освітянські проекти, спрямовані на розвиток і підвищення творчого потенціалу вчителя та удосконалення навчально-виховного процесу з російської мови, літератури та зарубіжної літератури.
5. Створити цілісну систему методичної роботи по підвищенню фахової майстерності вчителів.
6. Приділяти особливу увагу розвитку обдарованої дитини, сприяти участі в конкурсних заходах та олімпіадному русі.
7. Сприяти участі вчителів та учнів у конкурсах, які допомагають формуванню профільної компетенції вчителя словесника та мовних, мовленнєвих і життєвих компетенцій школярів.
8. Дотримуватися принципу новизни (різноманітність ситуацій, комунікативних завдань, прийомів та форм роботи, актуальність змісту текстів, варіативність та раціональне комбінування мовного матеріалу).
9. Створити робочі групи з питань підготовки педагогічних працівників до участі у всеукраїнському конкурсі «Учитель року - 2016» у номінації «Російська мова і література» та організації роботи з обдарованими учнями, їх підготовки до участі в інтелектуальних змаганнях.
Немає коментарів:
Дописати коментар