ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра природничо-математичних дисциплін та методики їх викладання
Відділ технологій
Конгрес освітян Донеччини «Регіональна освіта: інновації - моніторинг якість»
Методичний калейдоскоп
«ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТА – ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО»
для вчителів трудового навчання та технологій
Термін: 19 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.30- 13.20
Місце проведення: Слов’янська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 17 Слов’янської міської ради Донецької області
МЕТА: обґрунтування
необхідності і важливості технологічної освіти вчителя трудового
навчання та технологій у підготовці підростаючого покоління до життя у
сучасній технологічній сфері
ЗАВДАННЯ:
спонукати вчителів трудового навчання та технологій до креативного-інноваційного
вирішення професійних завдань з їх використанням, до зростання педагогічних
професійних якостей
КЛЮЧОВІ СЛОВА: технологічна освіта, технологія, компетентність, освітня галузь
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
№ з/п
| Години |
Зміст роботи, тема
|
Відповідальний
|
10.00-10.30
|
Реєстрація учасників
| Панченко С.П., методист відділу технологій | |
Теоретичний блок
| |||
1
|
10.30-11.50
|
Виступ-презентація
«Учитель технології та його роль у сучасному середовищі»
| Панченко С.П., методист відділу технологій |
2
|
11.50-11.00
| Виступ-презентація «Сучасні підходи до вирішення проблем технологічної підготовки учнів загальноосвітніх шкіл» | Кітова О.А., к.п.н., доцент кафедри педагогіки і управління освітою, Краматорського економіко-гуманітарного інституту |
Практичний блок
(з досвіду роботи вчителів міст) | |||
3
|
11.00-11.10
| «Роль навчально-виробничого комбінату в умовах профільного навчання та формування професійної компетентності учнів» | Ковальов Г.М., директор МНВК м.Краматорск |
4
|
11.10-11.20
| «Технологічний профіль – дієвий захід впровадження Концепції профільного навчання в ШНВК» | Поплавський В.І., директор МНВК м.Костянтинівка |
5
|
11.20-11.30
| «Проектна діяльность учнів на уроках технологій та в позакласній роботі» | Сердюк О.О., заступник директора з ВР, керівник ПНМК м.Краматорська |
6
|
11.30-11.37
| «Ефективні шляхи впровадження продуктивного навчання на уроках технології» | Малєєва І.В., керівник ПНМК м.Красноармійска |
7
|
11.37-11.45
| «Робота міської предметно-наукової комісії вчителів обслуговуючої праці» | Бабіна Н.В., керівник ПНМК м.Костянтинівка |
8
|
11.45-11.52
| «Профорієнтаційна робота учителя як основа розвитку пізнавального процесу учнів та підготовки їх до самостійного життя» | Олійник О.М., керівник ПНМК м.Добропілля |
9
|
11.52-12.00
| «Професійна спрямованість учнів на уроках обслуговуючих видів праці за умови профільної освіти» | Удовиченко А.О., керівник ПНМК м.Артемівськ |
Рефлексивний блок
| |||
10
|
12.00-12.10
| Зворотній зв'язок. Ухвалення рекомендацій за результатами роботи методичного калейдоскопу | Панченко С.П., методист відділу технологій |
Відповідальні: Панченко С.П., методист відділу технологій Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
АНОНС ВИСТУПУ
Сердюк Олени Олександрівни
учителя трудового навчання, заступника директора з ВР
Краматорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17
Професійне кредо | У співпраці дитини ладна зробити набагато більше, ніж самостійно: Свобода, Самостійність, Співпраця. |
Сфера педагогічних інтересів | Організація туристсько-краєзнавчої роботи. |
Контактний телефон | 0993751026 |
Електронна адреса | elenachernyaeva@rambler.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс | http://kramtrud.klasna.com/ - сайт МО учителів трудового навчання |
Опис виступу
| |
Назва | Проектна діяльністьь учнів на уроках технологій та в позакласній роботі |
Категорія слухачів | Вчителі трудового навчання та технологій |
Мета | Ознайомити колег із досвідом роботи |
Короткий зміст |
Сьогодні вчитель покликаний не тільки сформувати в учнів системні
знання, а й навчити застосовувати засвоєні знання і вміння в практичній
діяльності та повсякденному житті, створити умови для всебічного
розвитку особистості. Формування компетентності учнів – найактуальніша проблема сучасної школи. Роль вчителя при використанні технології проектів Як зробити процес виховання ненав'язливим, щоб діти самі побачили потребу в розвитку? Соціальні проекти на уроках технології |
АНОНС ВИСТУПУ
Панченко Світлани Петрівни
методист відділу технологій
Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Професійне кредо | Моє життя – мій вибір |
Сфера педагогічних інтересів | Іноді одна маленька зернина є початком великих статків (інноваційна діяльність) |
Контактний телефон | 0501975403 |
Електронна адреса | ippotexno@ukr.net |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
Опис виступу
| |
Назва | Майбутні шляхи технологічної освіти учнів в Україні у ХХІ столітті |
Категорія слухачів | Вчителі трудового навчання та технологій |
Мета | Шлях до високої технологічної культури лежить через ефективну технологічну освіту. |
Короткий зміст | Запровадження
у виробництво нової техніки й технологій, становлення й розвиток
ринкових відносин та нових форм господарювання, зростання обсягу знань
про перетворення матеріалів, енергії й інформації в інтересах людини,
про загальні принципи цих перетворень вимагають підвищення рівня
технологічної культури підростаючого покоління. Технологічна освіта підростаючого покоління на порозі третього тисячоліття стала необхідною складовою загальної середньої освіти, необхідною умовою цілісного й гармонійного розвитку особистості школяра. Ефективність технологічної освіти визначається рівнем технологічної культури, адекватним професійним самовизначення випускників школи. Тому у вдосконаленні технологічної освіти необхідна наступність на всіх рівнях навчання, що сприяє поступовому і неперервному оволодінню системою технологічних знань, практичних умінь та технологічних якостей, які забезпечать в подальшому результативність професійної підготовки |
АНОНС ВИСТУПУ
Бабіної Наталії Володимирівни
учитель трудового навчання (обслуговуючої праці)
Костянтинівської
спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 з
поглибленим вивченням окремих предметів Костянтинівської міської ради
Донецької області
Професійне кредо | «Творчість – це життя!» |
Сфера педагогічних інтересів |
Науково-методичний
супровід навчального процесу; розкриття творчого потенціалу педагогів;
розвиток та підтримка творчих здібностей обдарованих учнів; інформаційна
підтримка
|
Контактний телефон | 0953984408 |
Електронна адреса | babina.natali2010@yandex.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
Опис виступу
| |
Назва | «Досвід роботи предметної науково-методичної комісії вчителів трудового навчання м. Костянтинівки» |
Категорія слухачів | Вчителі трудового навчання та технологій |
Мета | Презентація досвіду роботи МК учителів трудового навчання |
Короткий зміст | Під час виступу будуть представлені інноваційні форми методичної роботи з педагогами, результативність роботи міської предметної науково-методичної комісії вчителів обслуговуючої праці, презентація творчого потенціалу педагогів міста Костянтинівки |
АНОНС ВИСТУПУ
Ковальова Геннадія Миколайовича
директора Міжшкільного навчально-виробничого комбінату м. Краматорська
Опис виступу
| |
Назва | «Роль навчально-виробничого комбінату в умовах профільного навчання та формування професійної компетентності учнів» |
Категорія слухачів | Вчителі трудового навчання та технологій |
Мета | Привернути увагу освітян до потенційних можливостей МНВК та розкрити досвід роботи Міжшкільного навчально-виробничого комбінату м. Краматорська |
Короткий зміст | Доповідач розглядає проблемні питання профілізації старшої школи і шляхи їх вирішення. Він описує досвід роботи МНВК м. Краматорська, розкриває потенційні можливості даного типу навчальних закладів, їх роль у професійній орієнтації та початковій професійній підготовці учнівської молоді |
Професійне кредо | Справжній вчитель той, хто здатний опуститися з вершин своїх знань до незнання учнів та разом з ними здійснити сходження. |
Сфера педагогічних інтересів | Створення інноваційного середовища як важливої складової творчого потенціалу навчального закладу |
Контактний телефон | (06264)50149, 0951458522 |
Електронна адреса | mupk_kram@mail.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
АНОНС ВИСТУПУ
Кітової Ольги Анатоліївни
доцента кафедри педагогіки і управління освітою ПВНЗ «Краматорський економіко-гуманітарний інститут» м. Краматорська, к.п.н.
Професійне кредо | Освіта скарб – праця ключ до нього |
Сфера педагогічних інтересів | Загальна педагогіка та історія педагогіки, зокрема проблеми сучасної трудової підготовки молоді |
Контактний телефон | 0505361462 |
Електронна адреса | olga.k7@mail.ru |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
Опис виступу
| |
Назва | Сучасні підходи до вирішення проблем технологічної підготовки учнів загальноосвітніх шкіл |
Категорія слухачів | Вчителі трудового навчання та технологій |
Мета | Розкрити сучасні підходи до вирішення проблем технологічної підготовки учнів загальноосвітніх шкіл |
Короткий зміст | У доповіді звернено увагу на нормативне забезпечення трудового навчання учнів загальноосвітніх шкіл. Висвітлено сучасні підходи до вирішення проблем технологічної підготовки учнів загальноосвітніх шкіл. А саме, доцільність формування графічної культури школярів, запровадження компетентнісного підходу в технологічній освіті, методики організації проектно-технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання, особливості системи індивідуалізованого трудового навчання тощо. Увагу приділено пошуку шляхів удосконалення трудового навчання школярів |
АНОНС ВИСТУПУ
Удовиченко Алли Олексіївни
учитель трудового навчання (обслуговуючої праці)
Артемівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 з профільним навчанням Артемівської міської ради Донецької області
Професійне кредо | Радість відкриття, здивування перед істиною, здобутою власними силами, дає людині самоутвердження, переживання гордості, поваги до самої себе |
Сфера педагогічних інтересів | Удосконалення сучасного уроку трудового навчання |
Контактний телефон | 0954668739 |
Електронна адреса | alla.udovichenko@i.ua |
Власний сайт, блог або інформаційний ресурс |
Опис виступу
| |
Назва | Професійна спрямованість учнів на уроках обслуговуючих видів праці за умови профільної освіти, для керівників міських предметно-методичних комісій |
Категорія слухачів | Вчителі трудового навчання та технологій |
Мета | Інтеграція традиційних та інноваційних форм профорієнтації, розробка уроків трудового навчання з використанням цих форм для розвитку професійної компетенції учнів, підвищення ефективності профорієнтації |
Короткий зміст |
Проблема професійного самовизначення має фундаментальний характер, бо
стосується проблеми життєвого самовизначення особистості. При цьому
важливо правильно скорегувати співвідношення бажань та можливостей
учнів, спрямувати їхні зусилля в потрібному напрямку, що і є завданням
педагога. Тому однією з інтерактивних форм роботи на уроках трудового
навчання вчителя є рубрика «ПОРТРЕТ ПРОФЕСІЙ», яка стала вже традиційною
починаючи з 5 класу, враховуючи вікові особливості учнів.
На основі профінформації та профдіагностики учні свідомо підходять
допрофесійного вибору.Профорієнтаційна робота на уроках учителя
допомагає учням визначитися з вибором профілю навчання в допрофільних
та профільних класах, який є першим і важливим кроком до вибору майбутньої професії, а це полегшить
випускникам професійну адаптацію в майбутньому житті |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:
- продовжити формування технічно та технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства, набуття школярами життєво необхідних знань та вмінь і навичок ведення домашнього господарства й сімейної економіки, основних компонентів інформаційної культури учнів,
- забезпечення умов для їх професійного самовизначення, вироблення в них навичок творчої діяльності, виховання культури праці, здійсненні допрофесійної та професійної підготовки за їх бажанням і з урахуванням індивідуальних можливостей.
- поповнення навчального середовища, для розкриття й розвитку в учнів здібностей в особистісно-зорієнтованій сфері проектування та виготовлення виробів і ознайомлення в процесі роботи з різними матеріалами, інформацією й іншими ресурсами у відповідності до потреби творчої ідеї учнів.
- запровадження таким важливим принципам, як природовідповідності, культуровідповідності, творчості, варіативності, інтегративності, диференціації, системності, педагогічного проектування.
Немає коментарів:
Дописати коментар