Паростки таланту

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
КАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ
ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОСТІ

Конгрес освітян Донеччини 
«Регіональна освіта: інновації - моніторинг  якість»

Серпнева педагогічна студія
«Паростки таланту» 

для методистів, які опікуються роботою з обдарованими дітьми

Термін: 18 серпня 2015 р.
Час проведення: 10.00- 13.00
Місце проведення: Краматорськ ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9 Краматорської міської ради Донецької області
МЕТА:   поліпшення  науково - методичного та організаційно - спонукального забезпечення функціонування системи виявлення, розвитку і підтримки дітей і молоді,  що виявляють різні види обдарованості, в освітньому просторі України.
ЗАВДАННЯ:
  1. Дослідження феномену обдарованості та розробка програм і технологій  розвитку обдарованої особистості на різних вікових етапах в системі безперервної (дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної, вищої) освіти.
  2. Підвищення ролі та статусу творчих педагогів в педагогічних колективах, поширення їх передового досвіду щодо упровадження в практику роботи сучасного педагога особистісно – орієнтованих, компетентнісних підходів до освіти учнівської молоді та підтримки обдарованості.
  3. Розроблення методичного забезпечення для діагностики та розвитку обдарованості, створення сприятливих умов і реалізація проектів й програм фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку обдарованих дітей, їх правового та соціального захисту.
  4. Впровадження наукових розробок, спрямованих на вирішення актуальних проблем освіти та виховання обдарованих дітей і молоді.
  5. Формування суспільно-громадської думки щодо усвідомлення державного значення роботи з обдарованою молоддю.
  6. Інтеграція у міжнародний освітній та інформаційний простір з питань роботи з обдарованою молоддю.

ПЛАН РОБОТИ
09.00-10.00Реєстрація учасників
Науково-теоретичний блок
10.00-10.20Привітання учасників. Доповідь на тему: «До проблеми обдарованих дітей: сучасні реалії та особливості організації освіти у 2015-2016 навчальному році»
Малєєв Д.В., завідувач ЦОМСРО
10.10-10.30
Доповідь на тему: «Науково-методичний супровід функціювання та розвитку системи роботи з обдарованими дітьми»

Барецька О.О., методист НМЦ м. Маріуполь

Практико зорієнтований блок
10.30-13.00Майстер – клас №2 «Поруч з генієм: + і ще раз +». Презентація кращого досвіду педагогічних працівників, які працюють з обдарованими дітьми
Педагогічні працівники області, які мають ефективний досвід підготовки переможців в
інтелектуальних змаганнях
13.00-16.00Тренінг «Особливості організації та здійснення профілактичної роботи в закладах освіти в конфліктний та постконфліктний періоди»
Малєєв Д.В., завідувач ЦОМСРО                
16.00-16.10Підведення підсумків
Малєєв Д.В., завідувач ЦОМСРО
    

 
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Обговоривши науково-теоретичні та практичні проблеми щодо удосконалення якості підготовки учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад у загальноосвітніх навчальних закладах Донецької області в 2015-2016 н.р. учасники «Серпневих педагогічних студій» вважають за необхідне:
Р Е К О М Е Н Д У В А Т И:

1. Міським (районним) методичним кабінетам (центрам):
- спрямувати зміст методичної роботи на виявлення обдарованих та талановитих учнів, вдосконаленні методики пошуку та відбору обдарованих учнів;
- спланувати заходи, спрямовані на підвищення якості проведення уроків, спецкурсів, факультативів;
- здійснювати моніторинг готовності педагога й керівника загальноосвітнього навчального закладу до роботи з обдарованою дитиною;
- питання організації роботи з обдарованими та здібними дітьми, стан та досвід організації позакласної роботи систематично розглядати на засіданнях педагогічної або методичної ради, шкільних методичних об’єднаннях щодо: удосконалення психологічного супроводу по виявленню та розвитку обдарованих учнів; створення належних умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;
- вносити керівництву загальноосвітнього навчального закладу пропозиції щодо оптимізації навчально-виховного процесу обдарованих учнів;
- брати участь у наукових заходах (конференціях, семінарах тощо), спрямованих на підтримку обдарованості.
2. Керівникам навчальних закладів:
- постійно проводити моніторинг участі учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, турнірах, конкурсах. На основі результатів моніторингу розробляти заходи щодо підвищення результативності виступу учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіад;
- розширювати та удосконалювати співпрацю з вищими навчальними закладами в напрямку підготовки  обдарованих учнів до олімпіад;
- при атестації вчителів враховувати результативність виступу їх учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, турнірах, конкурсах;
- активізувати роботу щодо підтримки обдарованих дітей та їх наставників у навчальних закладах району;
- постійно підвищувати фаховий рівень педагогів, що працюють з обдарованими учнями, шляхом проведення різноманітних семінарів, тренінгів з формування: професійної компетентності, важливою складовою якої є вміння вчителя здійснювати навчальну та виховну роботу з обдарованими учнями , розробляти педагогічний інструментарій для роботи з обдарованими учнями; вміння виявляти і розвивати обдарованих учнів;
- створити в навчальних закладах наукові учнівські товариства, інтелектуальні клуби різних напрямків з метою якісної підготовки учнів до інтелектуальних змагань;
- отримувати згоду від батьків на включення їх дітей до спеціалізованих освітніх програм для обдарованих учнів;
- інформувати батьків щодо особливостей спеціалізованих освітніх програм та послуг, що надаються обдарованим учням;
- забезпечити проходження педагогічними працівниками, які працюють з обдарованими учнями, необхідної сертифікації та заходів підвищення кваліфікації;
- забезпечити проходження іншими фахівцями, які залучені до освіти обдарованих учнів, необхідних заходів щодо підготовки до роботи з обдарованими учнями;
- забезпечити співпрацю навчального закладу з позашкільними закладами, вищими навчальними закладами, органами державної влади та місцевого самоврядування, іншими установами та організаціями з питань спеціалізованої освіти обдарованих учнів.
3. Педагогічним працівникам:
- ширше використовувати в навчально-виховному процесі можливості ІКТ, тестові завдання;
- продовжувати впровадження в навчальний процес інноваційних технологій навчання;
- забезпечувати диференційований підхід до організації навчальної діяльності учнів під час уроків на основі індивідуальної, групової та фронтальної роботи;
- активізувати розумову діяльність на всіх етапах уроку; вчити учнів узагальнювати, аналізувати, самостійно робити висновки;
- приділяти увагу перевірці рівня засвоєння знань учнями тем програмового матеріалу, формуванню контрольно-оцінювальних умінь; роботі учнів з різними джерелами інформації;
- для підвищення інтересу до предмета використовувати можливості позакласної роботи на основі індивідуальної, групової та масової  роботи з учнями;
- постійно підвищувати кваліфікацію у сфері підтримки обдарованих учнів; займатися науковою діяльністю із фаху.

Немає коментарів:

Дописати коментар